Uusi osuuspankki auttaa yrittäjiä ja yksityishenkilöitä toteuttamaan haaveensa. Tärkeää on olla paikallisesti monipuolisesti läsnä. Huhtikuun alussa syntyy uusi OP Raahentienoo, kun OP Raahe, OP Ruukki ja OP Vihanti yhdistyvät. Uudessa pankissa on neljä toimipistettä – Pyhäjoki, Raahe, Ruukki ja Vihanti. Tutut henkilöt tulevat mukaan vanhoina työntekijöinä, eli asioidessa kohtaa samoja kasvoja kuin aiemmin.

Samat palvelut säilyvät, eivät tosin muuttumattomina, vaan niitä kehitetään entistäkin helpommin tavoitettaviksi. Yhdistymisen ansiosta pankki laajenee, ja kaikki toimipisteet hyötyvät toistensa parhaasta osaamisesta: Esimerkiksi maatalouspuoli on ollut vahvinta Ruukissa, Raahessa taas yritysten maksuliikeasiat. Vihannissa on ollut suhteellisesti eniten lapsia ja nuoria omistaja-asiakkaina.

Päivittäinen asiointi pankissa

Päivittäisasiointi pankissa on kätevää asiakkaalle jatkossakin. Asiakas saa valita itselleen mieluisimman tavan asioida: mobiilissa, verkossa tai kasvokkain. Erityisesti mobiilin suosio lisääntyy jatkuvasti, sillä sen kautta asioita voi hoitaa ajasta ja paikasta riippumatta.

Esimerkiksi rahoituksesta neuvotellessa saattaa kuitenkin kaivata sitä, että pääsisi juttelemaan kasvokkain asiantuntijan kanssa. Sekin onnistuu. Samalla käynnillä voidaan katsoa kokonaisuus kuntoon, eli myös vakuutus- ja säästämisasiat.

OP Raahentienoo palvelee nykyisiä ja uusia asiakkaitaan jokaisena arkipäivänä. Raahessa saman katon alla on myös OP Koti.

Pankkilaisten kasvot tutuiksi

OP Raahentienoo on niin sanottu kasvollinen toimija. Ei ole itsestään selvää, kaikissa pankin toimipisteissä voi kohdata ihmisen – toki näinä aikoina turvavälit huomioiden.

Jos haluaa hoitaa jonkin asian puhelimitse, voi soittaa suoraan omaan pankkiin ja hoitaa asian loppuun asti. Ei siis tarvitse aina soittaa kasvottomaan, yleiseen asiakaspalvelunumeroon.

Uuden pankin verkkosivuille tulee huhtikuussa henkilökunnan kuvat ja puhelinnumerot osoitteeseen op.fi/raahentienoo/soitasuoraan. Saat parhaan edun paikallisen osuuspankkisi palveluista, kun olet OP Raahentienoon omistaja-asiakas.

Paikallinen toimija

OP Raahentienoo on vahvasti paikallinen toimija, joka on mukana kehittämässä seutukuntaa. Se haluaa edistää paikallisten ihmisten haaveiden toteuttamista, arjen sujumista ja elinkeinoelämän rakenteita. Se myös tuntee paikallisen hintatason ja sen, miten toimialue kehittyy.

Henkilöasiakkaiden palvelemisessa ensiarvoisen tärkeää on, että pankki voi auttaa asiakasta kodin, kesämökin tai vaikkapa auton hankinnassa – tai että pystytään kerryttämään asiakkaan varallisuutta eri sijoituskohteisiin. Päätökset rahoituksesta tehdään aina paikallisesti, lähellä asiakasta.

Kun pankki kasvaa, henkilökunnan kokonaisosaaminen lisääntyy ja esimerkiksi varallisuudenhoidon ja sijoittamisen palveluita kyetään kehittämään entisestään. Lainopilliset palvelut tuodaan lähelle varainhoitoa, jolloin esimerkiksi verotuksellisia asioita otetaan huomioon entistä enemmän.

OP Raahentienoon kautta on mahdollisuus saada myös private banking -palvelua. Se tarkoittaa, että oma varainhoitaja huolehtii kokonaisvarallisuudesta, johon voi kuulua varallisuuden eri muotoja.

OP Raahentienoo

  • Neljä konttoria, henkilöstöä 57, asiakasliiketoiminta 1 350 milj. €, omistaja-asiakkaita 20 100 ja asiakkaita 34 300
  • Yhdistymisen kautta pankki laajenee ja asiantuntijapalvelut ovat entistä laajemmin asiakkaiden käytettävissä
  • Voit asioida pankissa kasvokkain, mobiilissa tai verkossa. Raahentienoon kaikki neljä toimipistettä ovat arkisin auki.