Senioriluuri on toiminut Oulun alueella jo muutaman vuoden ajan, ja toukokuun alusta saakka sitä ovat voineet hyödyntää pankin asiakkaat koko toimialueella, Pyhännältä Utsjoelle. Oman Senioriluurin myötä pankki on halunnut varmistaa asioinnin sujuvuuden kaikille ikäryhmille.

–Kaikilla ei ole käytössä verkkopalvelutunnuksia, tarvittavia digitaalisia asiointivälineitä tai osaamista niiden käyttöön. Senioriluuri tarjoaa vaihtoehtoisen ja helpon tavan hoitaa pankkiasioita, palvelusta vastaava asiakkuusjohtaja Sari Mustonen kertoo. –Senioriasiakkaiden ja muiden eritystä tukea tarvitsevien asiakkaiden asiointikyvyn varmistaminen on myös vastuullisuustyötä konkreettisimmillaan. Olemme aidosti halunneet panostaa heidän palveluunsa.  

Tavoitteena arjen sujuva asiointi

Pohjolan OP:n Senioriluurin asiantuntijat tarjoavat puhelimessa tukea ja apua arjen raha-asioiden hoitamiseen ja opastavat myös tarvittaessa sähköisten pankkipalveluiden käyttöönottoon.

–Enimmäkseen meille soittelevat ikäihmiset, mutta myös heidän asioitaan hoitavat läheiset saavat palvelua, jos heillä on tilinkäyttöoikeus, Senioriluurissa työskentelevä asiakkuusneuvoja Sanna Viinamäki sanoo. 

Pohjolan OP:n Senioriluuri soi numerossa 010 2535 222, ja puheluihin vastaavat paikalliset, Pohjolan OP:n omat asiantuntijat.

­–Soittoja tulee laidasta laitaan, esimerkiksi verkkopalvelun käyttöön liittyviä avunpyyntöjä, laskujen maksamiseen liittyviä kysymyksiä ja suoramaksuvaltuutuksien tekemistä. Opastamme, miten asioita voi hoitaa esimerkiksi OP-mobiililla tai verkossa ja kerromme vaikkapa kassapalveluiden aukioloajoista tai toimipaikkaverkostostamme, kertoo asiakasneuvoja Henna Pusa.

Soittajat arvostavat erityisesti helppoutta ja nopeutta.

–Meillä on velvollisuus tunnistaa asiakas ja siksi varmistamme aina ensin, että linjan päässä on oikea tilinomistaja, Sari Mustonen huomauttaa.

–Senioriluurissa asiakas saa avun nopeasti, helposti ja turvallisesti. Puhelun alussa ei tarvitse naputella valintanumeroita, ja puheluun vastaa aina ihminen. Jos asiakkaalla on vaikkapa suoramaksuun liittyvää kysyttävää, hänen ei tarvitse lähteä erikseen konttorille hakemaan tietoa, vaan asia voidaan selvittää puhelimessa, Sanna Viinamäki lisää.

OP Tiliviestillä tieto tilitapahtumista

OP Tiliviesti on yksi monen asiakkaan arkea helpottaneista palveluista, joista Pohjolan OP:n Senioriluurissa keskustellaan paljon. Sen avulla asiakas saa tiedon matkapuhelimeen tekstiviestillä aina, kun tilillä tapahtuu jotain.

–Palvelu ilmoittaa tekstiviestillä, kun tilille tulee rahaa, kun tililtä maksetaan maksu tai kun käyttää maksukorttia. Halutessaan viestiin saa tiedon myös tilin viimeisimmästä saldosta. Palvelu on maksullinen, mutta tarjoamme nyt 70 vuotta täyttäneille asiakkaillemme OP Tiliviesti -palvelun maksutta palvelunottohetkestä lähtien yhdeksi vuodeksi. Etu koskee 1.5.–31.12.2023 välisenä aikana avattua palvelua, Sari Mustonen muistuttaa.

Pohjolan OP:n Senioriluuri lyhyesti

  • Pohjolan OP:n Senioriluurin numerossa 010 2535 222 opastavat paikalliset asiantuntijamme arkisin klo 9.30–12.30. (Puhelun hinta kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 €/puhelu + 0,167 €/min, hinta sis. ALV:n.)
  • Pohjolan OP:n Senioriluuri palvelee yli 65-vuotiaita sekä muita erityistä tukea tarvitsevia Pohjolan Osuuspankin asiakkaita.
  • Palvelussa asiakas voi esimerkiksi tehdä suoramaksutoimeksiannon, kysellä tilinsä saldoa ja tapahtumia, muuttaa maksupalvelutoimeksiantoa sekä hyväksyä ja vahvistaa maksuja, tilata maksupalvelukuoria kotiosoitteeseen, saada sähköisten pankkipalveluiden opastusta (op.fi, OP Saavutettava, OP-mobiili), tilata uuden kortin sekä saada kortin käyttöön liittyvää opastusta.
  • Asiakas voi myös aktivoida käyttöönsä OP:n tarjoaman OP Tiliviesti -palvelun, joka auttaa seuraamaan oman tilin tapahtumia helposti, ilman käyntiä pankkiautomaatilla tai osuuspankin konttorissa.