OP:lla on ollut menestyksekäs viime vuosi, ja se näkyy myös omistaja-asiakkaiden lompakossa. Juuri sehän on OP:n filosofia pohjimmiltaan: kyseessä on osuustoiminnallinen yritys, eli perusperiaatteena on, että taloudellinen hyvä koituu osuuspankkien 2,1 miljoonan omistaja-asiakkaan hyväksi.

40 prosenttia enemmän OP-bonuksia

Näitä lisähyötyjä omistaja-asiakkaille on tarjottu asiakkuudesta reiluin mitoin tänä vuonna:

Vuoden 2024 alusta asti omistaja-asiakkaat ovat saaneet 40 prosenttia aiempaa enemmän OP-bonuksia asioinnistaan. Lisäksi tämän vuoden ajan omistaja-asiakkaat saavat päivittäiset pankkipalvelut ilman kuukausimaksua.

Kyse on suurista summista: korotettujen bonusten ja kuukausimaksuttomien päivittäisten pankkipalveluiden arvo asiakkaille on yhteensä 174 miljoonaa euroa.

– Omistaja-asiakkaiden taloudellisen hyvinvoinnin tukeminen on osa perustehtäväämme, sanoo asiakkuuksista ja asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Karoliina Pentti OP:lta.

Lisäeduista jopa satojen eurojen lisähyöty vuodessa

Miljoonista puhuttaessa menee helposti pää pyörälle. Mitä tämän vuoden omistaja-asiakkaan lisäedut tarkoittavat yhdelle ihmiselle?

Jos asiakkaalla on vaikkapa 100 000 euron asuntolaina, normaalisti OP-bonuksia kertyy 250 euroa vuodessa. 40 prosentin lisäbonus tarkoittaa, että bonuksia kertyy 350 euroa.

Tässä esimerkissä omistaja-asiakas siis säästää vuodessa vielä 150 euroa lisää.

Jos samalla asiakkaalla on OP:n päivittäispalvelupaketti Classic-kortilla, palvelupaketista veloitetaan 3,95 euroa kuukaudessa. Nyt kun päivittäispalvelut saa ilman kuukausimaksua, vuodessa säästyy melkein 50 euroa.

– Tässä esimerkissä omistaja-asiakas siis säästää 150 euroa lisää tänä vuonna, Karoliina Pentti laskee.

Kun muistetaan, että omistaja-asiakkuus kustantaa 100 euroa, sijoitettu summa olisi siis jo tämän vuoden aikana lisäetujen myötä kuitattu.

100 euron jäsenosuusmaksu on kertaluonteinen, omistaja-asiakkaan edut sen sijaan jatkuvat vuodesta toiseen.

Näin pääsee kiinni omistajuuden etuihin

Omistaja-asiakkaaksi voi liittyä OP Ryhmän palveluita käyttävä henkilö, yhteisö tai säätiö. Omistaja-asiakkuus tarkoittaa sananmukaisesti sitä, että omistaja-asiakas, oli se sitten kuka tahansa edellä mainituista, omistaa osan osuuspankkia.

– Jäsenmaksu on suurimmassa osassa pankkeja 100 euroa. Omistaja-asiakkaana saa parhaat edut ja palvelut käyttöönsä, ja teemme kaikkemme tarjotaksemme heille erinomaiset palvelut ja ylipäänsä tukeaksemme heidän taloudellista hyvinvointiaan, Pentti sanoo.

Omistaja-asiakkaalle kertyy OP-bonuksia pankki- ja vakuutuspalveluista. Mitä enemmän asiointia – esimerkiksi lainoja, rahastoja tai sijoitusvakuutuksia – keskittää omaan osuuspankkiinsa, sitä enemmän bonuksia kertyy. Kertyneitä bonuksia käytetään esimerkiksi pankki- ja vakuutuspalveluiden maksamiseen.

Lisäksi omistaja-asiakas saa alennusta sijoittamisen palveluista, päivittäisistä pankkipalveluista ja vakuutuksista.

Karoliina Pentti lähikuvassa
Omistaja-asiakas on perustehtävämme keskiössä, Karoliina Pentti vakuuttaa.

Tänä vuonna etuja on siis tullut koko ryhmän hyvän tuloksen myötä vielä lisää.

Ja vielä ehtii toki liittyä omistaja-asiakkaaksi! Jos liittyy ennen kuukauden 25. päivää, edut astuvat voimaan liittymiskuukauden alusta.

Etuja ja lisäpalveluja myös paikallisesti

Omistaja-asiakas saa myös kumppanietuja, jotka ovat usein paikallisten osuuspankkien ja yhteistyökumppaneiden tarjoamia erikoisetuja.

– Näin saadaan laajempi etukokonaisuus omistaja-asiakkaille ja samalla tuetaan paikallista toimintaympäristöä,  Pentti kuvaa.

Eikä siinä vielä kaikki: Jos asiakkaalla on pankissa riittävästi lainoja, sijoituksia ja rahastoja, on mahdollista päästä myös Omistaja Plus -palvelun piiriin.

– Silloin asiakas saa oman yhteyshenkilön pankista, mikä varmistaa, että asiointi on mahdollisimman nopeaa ja sujuvaa. Omistaja Plus -asiakkaana tulee siis taloudellisten etujen päälle myös palvelullisia etuja.

Miksi kaikki eivät hyödynnä etuja?

OP:lla on 3,3 miljoonaa henkilöasiakasta. Noin 2,1 miljoonaa heistä on omistaja-asiakkaita.

Mikseivät kaikki ole jo omistaja-asiakkaita, jos edut ovat kerran niin hyvät?

– Sadan euron jäsenosuusmaksu on joillekin kynnyskysymys. Meillä on varmasti vielä myös viestinnällistä tehtävää, jotta omistaja-asiakkaan edut olisivat mahdollisimman selkeät ja ymmärrettävät kaikille, Pentti miettii.

– Kuuntelemme tarkkaan omistaja-asiakkaiden palautteita ja kehitämme omistaja-asiakkaan etuja palautteen mukaan.

Karoliina Pentti lähikuvassa
Lisäetujen myötä omistaja-asiakkaat ovat myös kokeneet hyötyvänsä aiempaa enemmän, Karoliina Pentti iloitsee.

Mitkä ovat suosituimmat omistaja-asiakkaan edut, Karoliina Pentti?

  • OP-bonukset ovat se kaikista suosituin – etenkin nyt, kun ne ovat vielä selkeämmin esillä OP-mobiilissa ja niitä on tänä vuonna korotettu.
  • Päivittäispalvelut ilman kuukausimaksua on otettu hyvin vastaan tänä vuonna. Myös normaalivuonna ne tarjotaan omistaja-asiakkaille alennettuun hintaan.
  • Sijoittajan edut ovat myös olleet suosittuja – OP:lla on mahdollista sijoittaa ja säästää todella edullisesti.
Kiinnostuitko omistaja-asiakkuudesta? Sen ansiosta saat ainutlaatuisia etuja ja rahanarvoisia OP-bonuksia, jotka pehmentävät taloutesi töyssyjä. Lue lisää op.fi:stä >