Tutussa pankissa saat palvelua kaikissa elämänvaiheissa
Lisää aiheesta
Omassa konttorissasi tapaat asiantuntijat: Merikarvialla pankki palvelee kaikissa elämäsi vaiheissa. Asiakkaille on tarjolla kaikkien pankkipalveluiden lisäksi laki-, yritys- ja vakuutuspalvelut niin kasvotusten, puhelimitse kuin verkossakin.
Konttorinjohtaja Satu Kuusisto, asiakkuusasiantuntija Eeva-Liisa Lehtiniemi ja asiakkuusneuvoja Anu Rajala juttelevat iloisesti kahvinkupin äärellä. Kohta avataan ulko-ovi.
”Kassapalveluiden käyttäjiä ovat niin käteisen nostajat kuin laskunmaksajat. Tämä joukko on kuitenkin vuosien saatossa harventunut ja ihmiset käyttävät koko ajan enemmän sähköisiä palveluita, joka on joustavampi ja edullisempi tapa hoitaa päivittäiset pankkiasiat. Opastamme ja autamme OP-mobiilin tai op.fi-palvelun käytössä. Perjantaisin ovet ovat auki aamukymmenestä aamukymmenestä puoli viiteen. Kaikkina muina arkipäivinä voi neuvontapalveluihin tulla ajanvarauksella.”

Asiakkaita palvellaan joka päivä
Vaikka kassapalvelut on keskitetty yhteen päivään, asiakaspalvelu pelaa joka arkipäivä. Neuvontapalvelut ovat avoinna ajanvarauksella maanantaista torstaihin.
”Keskustelemme asiakkaiden kanssa konttorilla, puhelimessa ja verkkoneuvottelussa. Asiakkaille tärkeää on joustavuus ja asioinnin helppous. Esimerkiksi rahoitusasiat hoidetaan useimmiten etäneuvotteluina”, Satu kertoo.
Verkkoneuvottelun kautta pääsee paikasta riippumatta keskustelemaan lainatarpeesta kasvokkain. Laina-asiakirjojen allekirjoittaminen käy sekin kätevästi sähköisesti.
”Myös asuntokaupat hoituvat jo pitkälti sähköisesti. Asiat saadaan sujuvasti ja vaivattomasti kuntoon. Tarvittaessa pääsee tietenkin myös kasvokkain keskustelemaan paikallisen asiantuntijan kanssa”, Satu jatkaa.

Tuttujen ihmisten kanssa helppo asioida
Anu ja Eeva-Liisa ovat asiakkaille tutut kasvot. Pankin asioista, kuten aukioloajoista saatetaan kysäistä vaikka ruokakaupan kassajonossa.
”Suosittelemme rohkeasti varaamaan palveluajan. Silloin sinua palvellaan henkilökohtaisesti, kiireettömästi ja omassa rauhassa. Ajanvaraus on helppoa ja käy nopeasti”, Anu ja Eeva-Liisa kannustavat.
Ajat sovitaan pääsääntöisesti maanantaista torstaihin kello 10–16.30 väliselle ajalle, mutta joustovaraakin on.
Ajanvarauksella pääset kätevästi neuvottelemaan myös muiden pankin asiantuntijoiden kanssa vaikkapa sijoitus-, laki-, vakuutus- tai yritysasioista.
Lakiasiatkin hoituvat saman katon alla
”Asiakkaat antavat hyvää palautetta siitä, että lakipalvelut saa omasta pankista”, pankkilakimies Jani Rosendahl kertoo.
Janille pohjoissatakuntalaiset asiakkaat ovat tulleet tutuksi vuosien varrella.
”Olemme asiakkaidemme rinnalla eri elämänvaiheissa kokonaisvaltaisesti ja suunnitelmallisesti. On myös tärkeää, että verotus ja verotuksen erilaiset vaihtoehdot ymmärretään."
Lakipalvelumme painottuvat perheoikeuteen,
ja autamme muun muassa avioehtojen,
testamenttien ja perintöasioiden hoitamisessa.”
Vahvasti mukana kylien elämänmenossa
OP Länsi-Suomi on vahvasti mukana alueen eri yhteisöjen toiminnassa.
”Talouskasvatus on yksi mieluisista tehtävistämme. Pidämme kouluissa OPxRahapuhetta-oppitunteja, joissa keskustellaan arkisten valintojen ja säästämisen merkityksestä. Kannustamme pohtimaan vaikkapa viikottaisiin herkku- tai energiajuomaostoihin kuluvaa rahaa ja minkä verran niistä voisi säästää. Nuoret yllättyvät, kuinka iso potti esimerkiksi kympin viikkosäästöllä voi kertyä”, Satu vinkkaa.
Hippokisat on säilyttänyt suosionsa vuosikymmenien ajan. Hippo-luistelu Merikarvian jäähallissa keräsi reippaat 50 osallistujaa. Siikaisten hippokisassa pantiin paremmaksi, kun liikunnan ilosta nautti 79 tenavaa. Kankaanpäässä tapahtuma keräsi 200 puuhakasta lasta.
Pankki järjestää myös monia teemaviikkoja, joiden aiheita ovat esimerkiksi mobiiliopastus ja verkkoturvallisuus.
Yrittäjien sparraaja ja rinnalla kulkija
Asiakkuusjohtaja Rami Kuusijoensuulla on pitkä kokemus yritysasiakkuuksien hoitamisesta OP:ssa.
”Tärkeintä on käydä aitoa vuoropuhelua, ennakoida asiakkaan tulevaisuuden haasteet ja olla tukena yrityksen eri vaiheissa, kuten sukupolvenvaihdoksissa”, Rami tiivistää.
Hän vie yrityksen asioita eteenpäin kokonaisvaltaisesti ja on linkki eri asiantuntijoiden välillä.
”Kierrän paljon yrityksissä ja tiedän, että yrittäjien aika on kallista ja hoidettavia asioita paljon. Tulevaisuuden ennakoiminen onkin entistä tärkeämpää. Sparraan investointien tai rahoituksen suunnittelemisessa.”
Rami myös tarjoaa yrityksiin ajankohtaista tietoa.
”Esittelen sellaisia tuotteita, joista näkisin olevan kullekin yritykselle hyötyä, kuten esimerkiksi ulkomaankaupan palvelut tai rahoitusyhtiöratkaisut”, Rami vinkkaa.
Kaikki palvelut saman katon alta
OP Länsi-Suomen asiantuntijat yhden puhelinsoiton päässä
Yritysten ja yhteisöjen paikallinen, vahva kumppani.
Lakipalveluiden asiantuntijat ovat apuna, oli sitten kyse asuntokaupoista tai perintöasioista. Tutustu palveluihimme ja hoida tärkeimmät lainopilliset asiakirjat kuntoon.
Harkitsetko kodinvaihtoa Satakunnassa? OP Koti Länsi-Suomi tuntee Satakunnan.