OP Oulu Yrityspalvelujen tiloissa Isonkadun varrella vallitsee iltapäivän hyörinä. Pankinjohtaja Juha Karjalainen katselee tyytyväisenä ympärilleen. Koronapandemiasta huolimatta yritysten vauhti OP Oulun toimialueella on pysynyt hyvinkin kohtuullisena, parempana kuin monissa muissa osissa Suomea.

Samalla yritysten tarvitsemilla pankki- ja vakuutuspalveluilla on riittänyt kysyntää.

Tähän kysyntään Yrityspalveluilla on vankat rahkeet vastata, vakuuttavat yhteen ääneen yritysasiakasliiketoiminnasta vastaava pankinjohtaja Karjalainen sekä OP Ryhmään kuuluvan Pohjola Vakuutuksen Pohjoisen myyntijohtaja Jari Alahäivälä.

– OP Oulu Yrityspalveluilla on tarjota laajimmat palvelut yrityksille ja yrittäjille Tampereen pohjoispuolella, mainitsee Alahäivälä.

– Niin, tarkasti ajatellen sellaista palvelua ei olekaan, mitä meiltä ei täältä paikallisesti saisi. Mitä enemmän yrityksellä on tarpeita, sitä enemmän me voimme olla avuksi. Ja olemme aina eri suhdanteissa asiakkaidemme kanssa samassa veneessä, kiteyttää Karjalainen.

Yritysten kumppani

Karjalainen ja Alahäivälä korostavat molemmat, että Yrityspalvelut on asiantunteva ja luotettava kumppani kaikenlaisille yrityksille – niiden koosta ja toimialasta riippumatta. Sen asiakkaina on kaikenkokoisia yrityksiä aloittavista yhden hengen yrityksistä aina keskisuuriin ja suuriin saakka unohtamatta esimerkiksi asunto-osakeyhtiöitä.

– Ymmärrämme asiakkaidemme liiketoimintaa ja pystymme edistämään sitä. Osaamme myös luoda merkittävää ja mitattavaa arvoa. Kumppanuuteen kuuluu sekin, että Yrityspalveluista asiakkaat saavat uusia näkemyksiä ja oivalluksia, he toteavat.

Yhteistyöllä asiakkaan ja pankin välillä on Juha Karjalaisen mukaan taipumus laajentua ajan mittaan, kun asiakasyrityksen toiminta kasvaa ja kehittyy.

– Esimerkiksi aloittava yritys tulee usein meille vain avaamaan tilin ja siihen liittyvät maksuliikepalvelut. Siitä asiakkuus alkaa sitten kasvaa ja kattaa vähitellen yhä monipuolisemmin erilaisia palveluja, hän toteaa.

Yritysten tarvitsemat palvelut luonnollisesti vaihtelevat tilanteen mukaan. Viime aikoina ajankohtaiset pankki- ja vakuutuspalvelut ovat liittyneet muun muassa investointien ja käyttöpääoman rahoitukseen, yrityskauppoihin, liiketoiminnan muutostilanteisiin ja toiminnan jatkuvuuden varmistamiseen, henkilöstön sitouttamiseen, riskien hallintaan, työkykyjohtamiseen, työhyvinvoinnin turvaamiseen ja työterveyshuoltoon. Toki covid-19 tuo keskusteluihin omat teemansa siitä, miten yhdessä päästään haastavan tilanteen yli mahdollisimman pienillä vahingoilla.

Yhden luukun periaate

Asiakkaiden kannalta kätevää on, että OP Oulu Yrityspalvelujen koko tarjonta on saavutettavissa yhden luukun periaatteella. Jokaisella asiakkaalla on Yrityspalveluissa oma yhteyshenkilönsä, joka on nopeasti tavoitettavissa ja jonka kautta asioiden hoitaminen – olipa sitten kysymys millaisesta palvelutarpeesta hyvänsä – sujuu jouhevasti.

– Olemme kysyneet asiakkailtamme, että mitä he pitävät kaikkien tärkeimpänä asioidessaan meidän kanssamme. Vastaus on oma yhteyshenkilö. Siksi olemme panostaneet tähän merkittävästi, kertoo myyntijohtaja Jari Alahäivälä.

Yhdyshenkilön takana on aina laajempi tiimi. Näin asiakkaat tavoittavat helposti tutun henkilön kautta laajan joukon asiantuntijoita.

Kaiken kaikkiaan Yrityspalvelut pitää erityisen tärkeänä juuri helppoa lähestyttävyyttä. Pankinjohtaja Karjalainen korostaa, että Yrityspalveluilla on yhdyshenkilöiden ansiosta tutut kasvot. Lisäksi koko henkilökunnan yhteystiedot suorine puhelinnumeroineen ovat julkisia ja helposti löydettävissä, mikä ei nykyisin ole kovin yleistä.

– Haluamme asiakkaidemme olevan meihin yhteydessä. Tällainen lähtökohta ei ole aivan tavallinen. Tavoitettavuuttamme turvaamiseksi olemme myös kasvattaneet henkilökuntamme määrää, hän toteaa.

Sekä pankki- että vakuutuspalveluissa OP on Oulun alueella selkeä markkinajohtaja.

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä! Kaikkien asiantuntijoidemme suorat puhelinnumerot löydät osoitteesta op.fi/oulu/yrityspalvelut