Saumaton yhteistyö näkyy ennen kaikkea asuntokaupan sujuvuutena. Kun välittäjä ja pankki tekevät yhteistyötä, asiakas saa nopeammin vastauksia, selkeämmän kokonaiskuvan ja varmuuden siitä, että asiat etenevät oikeaan suuntaan. Asiakas voi esimerkiksi jo asunnon esittelyssä kohdata sekä välittäjän, että pankkilaisen. Tällöin voidaan keskustella myös uuden kodin rahoituksesta ja edistää asioita siltä istumalta.

Valmiiksi neuvoteltu laina tuo varmuutta

Asuntolainaprosessin uudistuminen on tuonut mukanaan uudenlaista ennakoitavuutta. Kun lainasta on alustavasti neuvoteltu jo ennen kuin unelmien koti löytyy, asiakas tietää tarkasti, mihin hänellä on varaa. Tämä tuo realismia ja rauhaa päätöksentekoon ja välittäjänkin on helpompi ohjata asiakasta juuri oikeanlaisiin kohteisiin.

Yhteinen kieli luo turvaa

Asuntokauppaan liittyy paljon terminologiaa; puhutaan vakuuksista, koroista, marginaaleista, velattomista hinnoista, kuntotarkastuksista, kaupan ehdoista, sähköisistä allekirjoituksista ja Dias-kaupoista. Tästä kaikesta selviää helpommin, kun apuna on alan ammattilaiset, jotka yhdessä avaavat terminologiaa kaupankäynnin eri vaiheisiin liittyen. Kun kaikki mieltä askarruttavat asiat on selvitetty etukäteen, voi asuntokaupan tehdä turvallisin mielin.

Yhteistyö ei ole vain taustatyötä - se on asiakkaan etu

Kun pankki ja välittäjä toimivat yhdessä, asiakas saa kokonaisvaltaista palvelua. Tavoitteena ei ole vain tehdä asuntokauppa, vaan varmistaa, että asiakas tekee itselleen oikean ratkaisun niin taloudellisesti kuin elämäntilanteeseen sopivasti.
Yhteistyö ei ole itsestäänselvyys, mutta kun se toimii, asiakas kyllä huomaa sen. Ja juuri silloin syntyy niitä onnistuneita asuntokauppoja, joista jää hyvä mieli kaikille.