Keväällä OP Tampere otti uuden askeleen omistaja-asiakkaidensa vaikutusmahdollisuuksien laajentamisessa ja lanseerasi ensimmäisten osuuspankkien joukossa omistaja-asiakasyhteisön, joka on uusi vaikutuskanava omistajajäsenille.

Yhteisössä järjestettiin kysely, jossa omistaja-asiakkaat pääsivät kertomaan mielipiteensä pankin yhteistyökumppaneiden tarjoamista eduista sekä ideoimaan uusia etuja. Kyselyyn vastasi viikon aikana 404 henkilöä.

Lätkää, kulttuuria ja hyvinvointia

Tunnetuimpia etuja olivat kyselyn perusteella Ilveksen ja Tapparan jääkiekko-otteluiden lippuedut. Eduista hyödyllisimmiksi koettiin Tampere-talon ja Komediateatterin esityksistä sekä Edenin kylpyläkäynneistä saatavat alennukset.

Uusiakin etuja toivottiin: kulttuurielämysten ohella kiinnostusta herättivät omasta hyvinvoinnista huolehtimiseen ja kuntoiluun kannustavat edut.

Omistaja-asiakkaat pääsevät hyötymään kesällä uusista elämyseduista, joista monet keskittyvätkin liikuntaan ja sopivat eri ikäisille. Flow Park ja Särkänniemen SuperPark tarjoavat alennusta pääsylipuista ja Nokia River Golf kannustaa uuden harrastuksen pariin esimerkiksi golfin alkeiskurssitarjouksella.

Uusi kanava keskusteluun ja vaikuttamiseen

Uudenlainen yhteisö antaa omistaja-asiakkaille mahdollisuuden vaikuttaa oman pankin toimintaan vaivattomasti verkossa. Yhteisössä pankki pyytää omistaja-asiakkailtaan ideoita ja mielipiteitä pankin toimintaa koskeviin asioihin ja haastaa heitä keskusteluun.

OP Tampereessa ensimmäisestä tehtävästä jäi hyvät kokemukset.

"Saimme kyselyn kautta arvokasta palautetta. Meidän on pohdittava, millaiset edut palvelevat omistaja-asiakkaitamme parhaiten myös jatkossa, sekä kerrottava eduista entistäkin aktiivisemmin" pohtii toimitusjohtaja Mikko Rosenlund.

Yhteisön jäsenmäärä on kasvussa. Mukaan voi tulla jokainen pankin omistaja-asiakas. Yhteisön jäseneksi voi liittyä OP Tampereen verkkosivuilla, ja halutessaan siitä voi myös erota vaivattomasti.

"Toivon, että yhteisöstä muodostuu pysyvä keskustelukanava pankin ja omistaja-asiakkaiden välille, ja että jokainen omistaja-asiakkaamme tulee mukaan vaikuttamaan myös tätä uutta kanavaa hyödyntäen" kannustaa Rosenlund.