”Sijoitukset yleisesti ja osakemarkkinoiden seuraaminen kiinnostavat minua. Se, että pääsen kohtaamaan asiakkaitamme näiden asioiden parissa ja tavoitteellisesti auttamaan heitä vaurastumaan, on palkitsevaa”, kertoo Moisander työstään.

Varainhoitajana Moisander tapaa viikkotasolla henkilökohtaisesti lukuisia asiakkaita joko henkilökohtaisesti pankissa tai vaihtoehtoisesti verkkotapaamisessa.

”Tapaamisissa käymme asiakkaani sijoitusten sen hetkisen tilanteen läpi ja lisäksi katsomme yhdessä, miten varoja kannattaisi allokoida tai mihin tilivaroja kannattaisi sijoittaa. Lisäksi selvittelen ja delegoin muita pankkiasioita, joita asiakkailla tulee vastaan. Asiakastyytyväisyys on minulle tärkeää; tavoitteena on asiakkaiden varallisuuden kasvattaminen pitkässä juoksussa. Uskon, että asiakassuhteen kokonaisvaltainen hoitaminen kasvattaa asiakkaan luottamusta meihin, minkä seurauksena syntyy pitkäkestoinen ja tyytyväinen asiakassuhde”, Moisander summaa.

Edelleen tiimipelaaja

Henrik kuvailee itseään rauhalliseksi ja peruspositiiviseksi ja hän uskookin piirteiden näkyvän myös kohtaamisissa asiakkaidensa kanssa.

”Tilanteet markkinoilla vaihtuvat nopeasti ja uskon, että etenkin heikompina hetkinä näistä ominaisuuksistani on hyötyä. Pelasin pitkän uran jalkapalloa ammatikseni, mikä saattaa joiltakin osin vaikuttaa kylmäpäisyyteni ja hyvään pelisilmääni. Olen lähtökohtaisesti tiimipelaaja, ja uskon, että parhaimpiin tuloksiin asiakastyytyväisyyden osalta päästään, kun asioita tehdään yhdessä ja hyödynnetään koko OP Privaten osaamista pitkien asiakassuhteidemme kokonaisvaltaisessa hoitamisessa”, kuvailee Moisander työtään osana OP Privaten ammattilaisista koostuvaa tiimiä.

Rahan ja varallisuuden parissa työskentelevä Moisander uskaltaa kuitenkin tunnustaa, ettei raha ole hänelle henkilökohtaisesti kaikki kaikessa.

”Se merkitsee minulle lähtökohtaisesti korvausta tehdystä työstä. Uskon, että kuitenkin juuri pitkäaikainen säästäminen elämän aikana kannattaa ja se helpottaa erityisesti niinä hetkinä, jolloin taloudellisesti saattaa olla tiukempaa. Tätä ajatusta luonnollisesti painotamme pankissa myös asiakkaillemme”, kuvailee Moisander ajatuksiaan säästämisestä.

Henrikin mielestä asiakkaalla tulisi olla ylipäätään sellainen olo, että OPssa hänestä välitetään ja hänen asioitaan hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla.

”Mielestäni meillä asiakkuutta hoidetaan aina kokonaisvaltaisesti. Kaikki pankkiasiointiin liittyvät tarpeet saadaan nopeasti hoidettua, koska ammattilaisemme ovat saman katon alla. Etenkin täällä OP Privatessa asiakkaalla on laki- ja vakuutuspalvelut aina saatavilla nopeasti, ja lisäksi asiakkaidemme lähipiiristä pidetään hyvää huolta”, hehkuttaa Moisander.

Vapaa-ajallaan Moisander viihtyy edelleen liikunnallisten aktiviteettien parissa sekä yksin että ystäviensä kanssa. ”Parasta ja innokkainta lenkkiseuraa taitaa kuitenkin edustaa se nelijalkainen kaveri eli mäyräkoiramme”, Moisander naurahtaa.