Tiina ratkoo työkseen yrittäjien haasteita
Jo ensimmäisistä kesätöistä alkaen Tiina Virala on tiennyt haluavansa työskennellä myynnin ja asiakaspalvelun parissa. Nuoruutensa unelmaa työelämän suhteen seurannut Tiina on löytänyt paikkansa OP Turun Seudun Yrityspankista asiakkuusneuvojana.
- Olen päässyt mukaan erittäin ammattitaitoiseen porukkaan, jossa on erilaisia persoonia ja vahvuuksia. Ja on hienoa huomata, että omalla osaamisella ja näkemyksillä on täällä paikkansa, Virala kertoo iloisena.
Tällä hetkellä työpäivät täyttyvät ammatinharjoittajien sekä osakeyhtiöiden maksuliike- ja rahoitusasioista. Niitä Virala hoitaa mielellään ja pyrkii hoitamaan asiat aina kuntoon.
- Minulle asiakaslähtöisyys on tärkeä osa työtäni ja onhan se erittäin palkitsevaa, että asiakas kokee saavansa hyötyä asioinnista kanssani ja olen voinut auttaa ja helpottaa yrittäjän arjen pyöritystä. Siihen tähtään työssäni aina, Virala kertoo.
Arvostus yrittäjiä kohtaan tarjoaa Viralalle inspiraatiota ja lisäpontta työhön. Työssään hän tapaa paljon yrittäjyyden ensi askeleita ottavia ja silloin hän haluaa tarjota tukeaan myös esittämällä vähän hankalampiakin kysymyksiä.
- Liikeidean potentiaalista käyty avoin keskustelu ja pankin näkökulmasta yrittäjän sopiva haastaminen varmistavat sen, että kaikki asiat on mietitty loppuun saakka. Tämä työ on siitä mahtavaa, että se vaatii todella paljon yleistietoa ja kykyä uskaltaa kysyä; kysyä oikeita kysymyksiä yrittäjiltä kuin myös kysyä apua työkavereilta, jos itse ei tiedä jotain. Joka päivä oppii uutta, summaa Virala työtään.
Paikallistuntemus tarjoaa kilpailuetua
OP Turun Seudun Yrityspankissa päätökset tehdään lähellä asiakasta toimialueen vahvuudet ja haasteet huomioiden. Paikallistuntemuksen lisäksi kaikki yrityksen palvelut ovat saatavilla vaivattomasti saman katon alta.
- Me olemme aidosti lähellä asiakasta, se ei ole mikään korulause verkkosivuilla. Asioita myös sujuvoittaa hurjasti esimerkiksi se, että naapurihuoneessa istuu vakuutusihminen ja voin häneltä tarvittaessa pyytää nopeasti apua. Näin saadaan asiat usein hoitumaan ilman, että asiakasta pitäisi pomputella luukulta toiselle.
Virala nostaa esiin myös maksuliikenteen monipuoliset ratkaisut sekä yrittäjän arkea helpottavan OP-yritysmobiilin, jonka avulla moni yritysasiakas jo hoitaakin omia pankkiasioitaan.
- Meillä on tarjolla OP Ryhmän kehittämät ja ylläpitämät tekniset järjestelmät, jotka ovat kyllä huippuluokkaa. Mutta ei pelkät järjestelmät tee autuaaksi, kyllä se inhimillinen palvelu mitä me tarjoamme, on avainasemassa asiakkaiden tyytyväisyyteen. Vaikka moni yritysasiakas tosiaan jo OP-mobiilia käyttääkin, niin kyllähän se tuo mielenrauhaa, kun takataskussa on suora numero omalle asiakasvastaavalle, Virala kertoo.
Ratkaisukeskeinen ja iloinen Virala on omien sanojensa mukaan monessa liemessä keitetty ja tämä tarjoaa hänelle avarakatseisuutta ja sopeutumiskykyä. Pienestä ei säikähdetä eikä horisontissa näy ongelmia vaan ratkaisuja.
- Olen luonteeltani sellainen, että pyrin aina selvittämään ja hoitamaan hommat ja herättelemään asiakkaita miettimään asioita uusilta kanteilta. Siitä saan kyllä kiitosta, että asiat ovat hoituneet paremmin kuin asiakas osasi toivoakaan, Virala kertoo hymyillen.
Tasapainoa työarkeen tuovat kaksi pientä poikaa, kokkailu ja melko tuore juoksuharrastus.
- Olen intohimoinen ruuanlaittaja ja leipuri ja kun aikaa on, niin rentoudun sellaisen parissa. Olen aloittanut myös juoksuharrastuksen ja siitä on tullut kyllä tähän melko hektiseen arkeen ihana henkireikä, Virala naurahtaa iloisesti.