Varaamalla ajan tapaamiseen asiakas voi varmistaa, että hän saa toivomaansa henkilökohtaista palvelua ja pankin asiantuntija pystyy auttamaan häntä parhaalla mahdollisella tavalla verkko- tai puhelinneuvottelussa tai kasvotusten konttorissa.

– Ajanvaraus on erityisen suositeltavaa, jos asiakkaalla on monimutkaisia kysymyksiä tai hän tarvitsee apua esimerkiksi lainan hakemisessa tai sijoittamisessa. Ajanvaraus auttaa myös välttämään mahdollisia odotusaikoja konttorissa, Pohjolan OP:n asiakkuusjohtaja Sari Mustonen kertoo.

Verkkoviesti on joustava ja turvallinen

OP-mobiilin tai OP.fi-palvelun kautta lähetettävä verkkoviestin asiakas voi lähettää milloin vain ja vaikkapa kotisohvalta tai mökkilaiturilta. Se on myös turvallinen tapa olla yhteydessä omaan pankkiin.

Asiakkuusasiantuntija Tuula Papinaho kollegoineen vastaa Pohjolan OP:ssa asiakkailta netin kautta tulleisiin viesteihin. Niitä asiakkaat lähettävät pankilleen yli 10 000 joka kuukausi.

 – Arjen keskellä monelle on tärkeää, että voi olla yhteydessä pankkiin oman aikataulunsa mukaan. Kun asiakas lähettää verkkoviestin, hän on myös aina tunnistautunut. Siksi verkkoviestillä voi välittää arkaluonteistakin tietoa. Verkkoviesteihin voi myös lisätä erilaisia liitteitä, kuten yhteenvedon asioista, jotka on sovittu puhelimessa tai verkkoneuvottelussa, Tuula Papinaho sanoo.

Yhteys pankkiin hyvissä ajoin

Verkkoviestin saapumisen jälkeen pankin asiantuntija on yhteydessä muutaman päivän kuluessa asiakkaan toivomassa kanavassa. Tuula Papinaho muistuttaa, että pankkiin kannattaa aina olla yhteydessä hyvissä ajoin.

– Jos asiakas vaikkapa suunnittelee asunnon ostoa tai myyntiä, kannattaa olla yhteydessä ensimmäisenä pankkiin. Ostoa varten kannattaa lainalupaus hakea netin kautta etukäteen ja vasta sitten edetä tarjouksen kanssa. Ja jos taas puolestaan lainan vakuutena oleva asunto on menossa myyntiin, kannattaa selvittää, mitä toimenpiteitä asian hoitaminen mahdollisesti vaatii ja miten pitkän ajan ne vaativat, Papinaho listaa esimerkkejä.

Soita suoraan paikalliselle asiantuntijalle

Pohjolan OP on halunnut madaltaa asiakkaidensa kynnystä olla yhteydessä pankin asiantuntijoihin. Tänä päivänä suorat puhelinnumerot löytyvät omalta nettisivulta.

Katso Pohjolan OP:n asiantuntijoiden suorat puhelinnumerot 

Sari Mustonen muistuttaa, että puhelinyhteys pankin paikalliseen, monesti jo ennestään tuttuun asiantuntijaan, auttaa asiakasta saamaan nopeasti ja tehokkaasti vastaukset kysymyksiinsä.

– Asiantuntijamme ovat luonnollisesti paljon asiakastapaamisissa, ja joskus asiakkaan tavoittelema henkilö saattaa olla varattuna. Silloin kannattaa jättää soittopyyntö, jolloin tavoiteltu asiantuntija voi soittaa takaisin.

Taloudellisia onnistumisia yhdessä

Osuuspankin perustehtävä on edistää omistaja-asiakkaidensa kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Sen tavoitteena on siis auttaa asiakasta saavuttamaan taloudellisia onnistumisia, jotta hänen arkensa on sujuvaa ja unelmien toteuttamien mahdollista. 

Tätä tehtävää toteuttaa päivittäin Pohjolan OP:n yli 400 asiantuntijaa, jotka työskentelevät 21 konttorissa, Utsjoelta Pyhännälle ulottuvalla laajalla toimialueella.  

– Vaikka toimialueemme eteläisimmän ja pohjoisimman toimipaikan välillä on 800 kilometriä, meidät saa helposti kiinni. Asiantuntijoidemme kanssa voi pitää yhteyttä netin kautta verkkoviestillä, soittamalla suoraan tietylle henkilölle tai asioimalla paikan päällä konttorissa, Mustonen neuvoo.

Hän muistuttaa myös OP Aina -nimisestä chat-palvelusta, joka on nimensä mukaisesti avoinna aina, 24 tuntia vuorokaudessa.

– Jos asia ei ratkea OP Ainan avulla tai vaatii muuten jatkoselvittelyä, asiakas saa ohjauksen oikeaan kanavaan ja oikealle toimihenkilölle.