Paikallinen asiantuntija vastaa Pohjolan OP:n Senioriluurissa - Asiointi on helppoa ja turvallista
Pohjolan OP:n Senioriluuri auttaa yli 65-vuotiaita ja muita erityistä tukea tarvitsevia Pohjolan OP:n asiakkaita puhelimessa. Oman Senioriluurin myötä pankki on halunnut varmistaa asioinnin sujuvuuden kaikille ikäryhmille.
Pohjolan OP:n Senioriluuri on toiminut pankin laajalla, Pyhännältä Utsjoelle ulottuvalla toimialueella jo yli kahden vuoden ajan. Elokuun alusta lähtien pankin asiakkaat ovat voineet hyödyntää sitä pankkien yhdistymisen myötä myös Hailuodossa, Posiolla, Sallassa, Tyrnävällä, Utajärvellä ja Ylitorniolla.
Puhelun alussa ei tarvitse naputella valintanumeroita, ja puheluun vastaa aina ihminen.
– Meille senioriasiakkaiden ja muiden eritystä tukea tarvitsevien asiakkaiden asiointikyvyn varmistaminen on konkreettista, aitoa vastuullisuustyötä, palvelusta vastaava asiakkuusjohtaja Päivi Kurvinen kertoo. – Kaikilla ei ole käytössä verkkopalvelutunnuksia, tarvittavia digitaalisia asiointivälineitä tai osaamista niiden käyttöön. Senioriluuri tarjoaa vaihtoehtoisen ja helpon tavan hoitaa pankkiasioita.
Sujuvuutta arjen asiointiin
Kun Pohjolan OP:n Senioriluuri soi numerossa 010 2535 222, puheluihin vastaavat aina Pohjolan OP:n omat paikalliset asiantuntijat. He tarjoavat pankin omille asiakkaille tai heidän pankkiasioitaan hoitaville läheisilleen puhelimessa tukea ja apua arjen raha-asioiden hoitamiseen ja opastavat myös tarvittaessa sähköisten pankkipalveluiden käyttöönottoon.
Pankilla on velvollisuus tunnistaa asiakas ja siksi asiantuntijat varmistavatkin aina ensin, että linjan päässä on tilinomistaja tai hänen asioitaan hoitava henkilö, jolla on tilinkäyttöoikeus.
– Enimmäkseen meille soittavat asiakkaat, jotka ovat arkoja käyttämään verkkopalvelutunnuksia tai joilla niitä ei ole ollenkaan, Senioriluurissa työskentelevä asiakkuusneuvoja Sanna Viinamäki sanoo.
– Puhelut koskevat yleensä arjen pankkiasioita, esimerkiksi verkkopalvelun tai OP-mobiilin käyttöön liittyviä avunpyyntöjä, laskujen maksamiseen liittyviä kysymyksiä ja suoramaksuvaltuutuksien tekemistä. Voimme tehdä asiakkaalle muutoksia maksupalvelutoimeksiantoihin ja hyväksyä tai vahvistaa maksuja, mitä ei muuten puhelimitse voi tehdä, asiakasneuvoja Aila Repo listaa.
Soittajat arvostavat erityisesti helppoutta ja nopeutta.
– Pohjois-Suomessa välimatkat ovat monesti pitkiä. Senioriluuriin soittavat asiakkaamme arvostavat, kun moni asia hoituu kätevästi puhelimessa eikä tarvitse lähteä erikseen konttoriin, Sanna Viinamäki lisää.
OP Tiliviestillä tieto saldosta ja tilitapahtumista
OP Tiliviesti on yksi monen asiakkaan arkea helpottaneista palveluista, joista Pohjolan OP:n Senioriluurissa keskustellaan paljon. Sen avulla asiakas saa saldo- ja tapahtumatiedot puhelimeensa.
– Enää ei tarvitse käydä pankkiautomaatilla tai osuuspankin konttorissa saldoja tai tapahtumia tarkistamassa eikä myöskään maksaa yksittäisistä kyselyistä. Palvelu ilmoittaa tekstiviestillä, kun tilille tulee rahaa, kun tililtä maksetaan maksu tai kun käyttää maksukorttia. Jos asiakas haluaa, hän saa tiedon myös tilin viimeisimmästä saldosta. Palvelu on maksullinen, mutta lisäsimme OP Tiliviestin päivittäispalvelupakettiin tämän vuoden alussa. Tarjoamme nyt omistaja-asiakkaillemme OP Tiliviesti -palvelun maksutta 31.12.2025 saakka, Päivi Kurvinen muistuttaa.
Mikä on Pohjolan OP:n Senioriluuri?
- Pohjolan OP:n Senioriluuri palvelee yli 65-vuotiaita sekä muita erityistä tukea tarvitsevia Pohjolan Osuuspankin asiakkaita pankkiasioissa.
- Senioriluurin tarkoituksena on tarjota tukea ja apua arjen raha-asioiden hoitamiseen, varmistaa pankkiasioinnin sujuvuus kaikille ikäryhmille ja kannustaa aktiivisesti sähköisten pankkipalveluiden käyttöönottoon.
- Palvelunumerossa 010 2535 222 opastavat Pohjolan OP:n omat paikalliset asiantuntijat. Puhelun hinta normaali paikallisverkkomaksu (pvm) tai kotimaisen matkapuhelinoperaattorin hinnaston mukainen matkapuhelinmaksu (mpm).
- Palvelussa asiakas voi esimerkiksi tehdä suoramaksutoimeksiannon, kysellä tilinsä saldoa ja tapahtumia, muuttaa maksupalvelutoimeksiantoa sekä hyväksyä ja vahvistaa maksuja, tilata maksupalvelukuoria kotiosoitteeseen, saada sähköisten pankkipalveluiden opastusta (op.fi, OP Saavutettava, OP-mobiili), tilata uuden kortin sekä saada kortin käyttöön liittyvää opastusta.
- Asiakas voi myös aktivoida käyttöönsä OP:n tarjoaman OP Tiliviesti -palvelun, joka auttaa seuraamaan oman tilin tapahtumia helposti, ilman käyntiä pankkiautomaatilla tai osuuspankin konttorissa.