Pankin vahvat arvot – ihmisläheisyys, vastuullisuus ja yhdessä menestyminen – toimivat kivijalkana kaikelle pankin toiminnalle, myös sponsorointikumppaneiden valinnalle.

– Me edellytämme kaikilta yhteistyökumppaneiltamme vastuullisuutta ja pankin arvot täyttävää toimintaa. Se luo selkeän lähtökohdan kumppanuudelle, pankin markkinointijohtaja Teija Helkomaa sanoo.

Hakijoita sponsorointikumppanuushaussa oli paljon, mikä teki valinnoista vaikeita. Valintoja ohjasivat vahvasti pankin omistaja-asiakkaiden mielipiteet.  

– Järjestimme syksyllä omistaja-asiakkaille kohdistetun Kaikkien aikojen tekoja -kyselyn. He valitsivat tärkeimmiksi vastuullisuusteemoiksi lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukemisen, nuorten työllistymisen ja koulutuksen edistämisen sekä luonnon monimuotoisuuden ja hyvinvoinnin edistämisen, Teija Helkomaa kertoo. – Annoimme painoarvoa myös sille, että voimme tehdä yhteiskunnallisesti merkittäviä, alueellisesti vaikuttavia, kohderyhmää kiinnostavia sekä korkeatasoisia ja kehittyviä asioita.  

Pohjolan OP:n toimialue on laaja: se ulottuu Pyhännältä Utsjoelle 22 kunnan alueelle. Helkomaa muistuttaa, että muiden kriteerien lisäksi alueellinen tasapuolisuus painaa aina tärkeänä valintojen vaakakupissa.

– Tänä vuonna meillä on yhteensä lähes 130 erilaista kumppanuutta paikallisten toimijoiden kanssa. Osa on määräaikaisia seuratukia, joiden avulla pystymme tukemaan entistä laajemmin myös pieniä, paikallisia yhdistyksiä. Osa on laajaa, kaksisuuntaista yhteistyötä, osa puolestaan taloustaitotyötä.

Helkomaa kertoo, että Pohjolan OP järjestää seuraavan sponsorointikumppanuushaun loppuvuodesta 2024. 

– Keskitetty haku kerran vuodessa on tasapuolinen hakijoita kohtaan. Siksi emme pääsääntöisesti myöskään sovi kesken vuoden uusia kumppanuuksia.

 

Lue lisää sponsorointikumppanuudesta Pohjolan OP:n kanssa. 

Ilmoitamme loppuvuodesta haun avautumisesta pankin somekanavilla (Facebook ja Instagram) - ota seurantaan!

Tutustu Pohjolan OP:n vastuullisuustyöhön.