Asiakaspalautteet ovat yksi tärkein pankkimme toiminnan kehityksen peruspilari. Keräämällä palautetta voimme kehittää paitsi palvelujamme, myös toimintaamme vastaamaan paremmin asiakkaidemme odotuksia ja tarpeita. Asiakaspalaute on aina mahdollisuus parantaa asiakaskokemusta sekä välittää henkilökuntamme jäsenille kiitosta onnistumisista ja hyvin tehdystä työstä.

Luetaanko pankissa oikeasti asiakaspalautteita?

”Ei näitä varmaan kukaan ikinä lue” -palaute on nostanut päätään pankillemme saapuvissa asiakaspalautteissa. Lyhyt vastaus tähän usein kysyttyyn kysymykseen on yksinkertainen: Kyllä luetaan, päivittäin. Tällä hetkellä OP Hämeeseen saapuu keskimäärin 260 palautetta kuukaudessa sähköisiä palautekanavia pitkin. Asiakaspalautteita vastaanotamme kolmesta kanavasta: Verkkoviestillä, op.fi -palvelustamme löytyvällä lomakkeella sekä toimihenkilölle suoraan annetun palautteen avulla. Asiakas voi halutessaan pyytää yhteydenottoa palautteeseensa liittyen joko verkkoviestillä tai puhelimitse. 

Asiakkaiden antamien palautteiden lisäksi tiettyjen kriteerien täyttyessä asiakaskohtaamisten jälkeen lähtee asiakastyytyväisyyspalautekysely sekä asiakassuhteen perusteella satunnaisesti lähetettävä kysely. Lisäksi asiakkaamme voivat saada meiltä asiakastyytyväisyyskyselyn perustuen pelkästään asiointi suhteeseen OP Hämeen kanssa. Näillä toimenpiteillä haluamme lisätä asiakasymmärrystämme, joka on tärkeä osa asiakaskokemuksen kehittämistä.

Paikallinen palaute vaikuttaa myös valtakunnallisesti 

Jättämällä OP Hämeeseen arvokkaan palautteesi kehitetään sillä paitsi OP Hämeen niin myös OP Ryhmän toimintaa valtakunnallisesti. Näin yksittäisestä palautteesta hyötyy paitsi yksittäinen asiakas niin myös muut OP Ryhmän asiakkaat. Tällä hetkellä esimerkiksi rahoittamiseen liittyviä prosesseja kehitetään sekä valtakunnallisesti että paikallisesti myös palautteisiin perustuen. OP Hämeestä ollaan kehitystyössä mukana niin henkilöasiakas- kuin yritysasiakkaiden osalta. 

On kuitenkin tiedostettava, että joissain tilanteissa finanssialan tiukka sääntely sitoo pankin käsiä muutoksiin. Vaikka halukkuutta joustavaan toimintaan on, vastuullisena toimijana on aina toimittava vaadittujen pykälien raameissa. Yhteisten sääntöjen, säännösten ja lakien noudattaminen on aina kaikkien yhteinen etu. 

OP Hämeessä halutaan ottaa asiakkaiden laittamia muutosehdotuksia käytäntöön. Kaikessa yksinkertaisuudessaan toimivia käytäntöjä halutaan vahvistaa ja rakentavien palautteiden kautta pyritään muuttamaan tekemisen suuntaa toimivammaksi.  

Jätä rohkeasti palautetta ja autat meitä kehittymään.