Ensimmäisenä kesänä oli tarkoitus palkata yksi nuori, mutta haastattelussa nousi selkeästi esiin kaksi nuorta, jotka voisivat toimia parina. Palkkasimmekin heidät tiimiksi - toisen OP:n rahalla, toisen omalla – ja olimme todella tyytyväisiä ratkaisuun. Kahden nuoren tiimi teki hyvää työtä. Saimme nuorille suunnatun somekampanjan kesäksi, nuorten näkökulmasta, nuorten tekemänä.

Hyvästä kokemuksesta innostuneina haimme mukaan kampanjaan myös tänä vuonna. Mukaan päästyämme lähdimme hakemaan reipasta ilmastoihmettelijää myös täksi kesäksi. Haastattelujen jälkeen päädyimme palkkaamaan yhden nuoren sijasta neljä nuorta! Tälläkin kertaa OP:n rahalla palkattiin yksi nuori ja kolme nuorta yhdistyksen omalla rahalla. Nuoret suunnittelivat ja toteuttivat kestävän elämäntavan teemoihin liittyvän somekampanjan, joka julkaistaan myöhemmin syksyllä. Nuoret toimivat tiiminä loistavasti. He laativat itselleen aikataulun, tehtävät ja tavoitteet ja toteuttivat ne esimerkillisesti. Toki nuorten kanssa toimiminen vaatii hyvää ohjausta, mutta lopputulos on kyllä sen arvoinen!

Kahden kesän perusteella voimme vahvasti suositella paitsi Kesäduun OP:n piikkiin -kampanjaa, myös nuoria kesätyöntekijöitä. Heidän osaamistaan ja tarmoaan kannattaa hyödyntää vaikkapa juuri somen kautta. Samalla he tuovat nuorten näkökulman yhdistyksen edistämiin asioihin.

Kirjoittaja: Paula Wilkman, JAPA ry - yhdistys mukana 2020 Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjassa

#kesäduuniOPnpiikkiin #opkeskisuomi

Lue lisää Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjasta ja nappaa suorat linkit kirjoituksiin.

op.fi/keski-suomi -etusivulle.

OP Keski-Suomen asiantuntijoiden ajankohtaiset kirjoitukset OP Mediassa.

Paula Wilkman