Projektipäälliköstä ratsastuskouluyrittäjäksi   

Suzanni Bebek, entinen kilparatsastaja ja pitkän linjan hevosnainen, päätti noin 13 vuotta sitten tehdä intohimostaan työnsä. Hän oli vuorotteluvapaalla Etelä-Suomen Sanomista ja ajatteli käyttää tämän ajan hyödyksi. Suzanni kokeili kepillä jäätä ja pitkän hevos- ja ratsastushistoriansa ansiosta pääsi suorittamaan ratsastuksenopettajatutkintoa. Alun perin ratsastuksenopetuksesta ei pitänyt tulla Suzannin ammatti, mutta ajatus omasta hevostilasta alkoi kytemään ja kotikylältä Okeroisista löytyi sopivan kokoinen maa-alue. Siitä se sitten lähti: tila ostettiin vuonna 2007, jolloin Suzanni miehensä Jyrki Helmisen kanssa aloitti pihaton rakentamisen. Ratsastuskoulun tiloja he ovat rakentaneet pikkuhiljaa matkanvarrella. Nyt tilalla on suuren pihaton lisäksi ratsastusmaneesi, 20 karsinapaikkaa sekä pikku-pihatto varsoville tammoille. Pitkän hevoskokemuksen ansiosta ratsastusoppilaat löysivät Suzannin alkuun, kuin itsestään. Sana hänen valmistumisestansa ratsastuksenopettajaksi alkoi kiirimään ja kiinnostuneita oppilaita ilmaantui vaikkei toimintaa ollut vielä edes aloitettu. Hetken mietinnän jälkeen Suzanni päätti käynnistää ratsastuskoulutoiminnan tilallaan. 

Tänä päivänä Okeroisten Talli tarjoaa asiakkailleen ratsastusopetusta monenlaisiin tarpeisiin: ryhmä- ja yksityistunteja kilpailijoille, harrastajille, yritysryhmille ja erityisasiakkaille kuten esimerkiksi kehitys- ja näkövammaisille. Yritysasiakkaille on mahdollista järjestää muun muassa työhyvinvointitapahtumia, sillä tallin tiloihin mahtuu jopa 40 henkilön tilaisuus. Toimintaa ohjaa kolme tärkeää arvoa: hevosten hyvinvointi, asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuus sekä viihtyisyys. Hyvä ja laadukas tekeminen on saanut kiitosta: Suomen Ratsastajainliitto palkitsi Okeroisten Tallin Vuoden 2019 Paras Laatutalli -tunnustuksella. 

-Normaalien ihmisten toimistotyötunnit ei päde ratsastuskouluyrittäjän arjessa: ilman palkattua työvoimaa ratsastuskoulun pyörittäminen vaatii joka päivä viikossa suurimman osan päivän tunneista. Arjen vastapainona pyrimme lomailemaan etelän lämmössä sukulaisten luona. Parin viikon aikana akut latautuvat, Suzanni kertoo. 

Nyt pankkiin on kotoisaa tulla 

OP Päijät-Hämeen asiakkaana Okeroisten talli on ollut syksystä 2012 saakka. Yhteistyö on toiminut alusta alkaen erittäin hyvin ja pankin palvelut vastanneet hyvin yrityksen ja yrittäjän tarpeita:  

-Pankissa asiointi on tuntunut luontevalle: kaikista asioista puhutaan suoraan. Positiivisista asioista iloitaan yhdessä. Toisinaan yritystoiminnassa asiat eivät aina mene, kuten on itse suunnitellut; silloin yhteistyön vaalimiseen tarvitaan molemmin puolista avoimuutta, rehellisyyttä ja luottamusta, kuvaa Suzanni yhteistyötä.  

Suzanni määrittelee hyvän pankkipalvelun siten, että hän tietää henkilöön, keneen hän voi tarvittaessa ottaa yhteyttä ja saa hänet kiinni. Hyvän yhteyshenkilön kanssa asiat sujuvat vaivattomasti ja päätökset tehdään paikallisesti. Kun tuntee yhteyshenkilön, voi luottaa, että hän löytää juuri asiakkaille sopivat ratkaisut kulloiseenkin tilanteeseen.  

-Yhteistyö kiteytyy siihen, että yhteyshenkilöltä saa selkeitä ratkaisuehdotuksia ja omiin kysymyksiin suoria vastauksia: mikä on mahdollista ja järkevää, mikä taas ei.  

Suzanni haluaa hoitaa asioinnin sähköisesti niin pitkälle kuin mahdollista. OP-yritysmobiili saa häneltä paljon kehuja:  

-OP-yritysmobiili on todella helppo, selkeä ja kätevä käyttää. Hoidan lähes kaikki asiat kännykällä ja OP-yritysmobiilin avulla myös pankkiasiointi hoituu puhtaasti mobiilisti. Myös laskutus on kätevää hoitaa palvelun avulla, Suzanni kertoo.  

Yhteistyötä omistaja-asiakkaiden hyväksi 

Monipuolisten pankkipalveluista saatavien etujen lisäksi OP Päijät-Häme tarjoaa omistaja-asiakkailleen paikallisia yhteistyökumppanien kanssa sovittuja etuja. Tärkeä osa pankin perustehtävää on omistaja-asiakkaiden ja toimialueen hyvinvoinnin tukeminen: paikalliset kumppaniedut hyödyttävät omistaja-asiakkaita ja yhteistyöyrityksiä. Okeroisten talli on paikallinen kumppani, joka tarjoaa OP Päijät-Hämeen omistaja-asiakkaille etuhintaan NoShout -korvanapin ratsastustunnin ajaksi käyttöön. 

Katso kaikki paikalliset edut OP Päijät-Hämeen omistaja-asiakkaille.