Mainiot kelit hellivät Helsinkiä ja riemun kiljahdukset raikuivat, kun Helsinki Cupin avajaiskulkue valtasi ydinkeskustan. Tuhansien lapsien joukkoa ei voinut olla huomaamatta.

Helsinki Cupin suosio vain kasvaa – joukkueita oli tänä vuonna 1326. OP Helsinki oli mukana tapahtumassa jo toista kertaa.

Yhteisöllisyys, arki ja läsnäolo näkyvät ja tuntuvat kaupunkitapahtumissa. Pankki haluaa olla siellä, missä ihmisetkin ovat. Lasten turvallinen liikkuminen ja urheilun tukeminen on yksi pankin painopisteistä. Tämä näkyy myös perinteikkäissä yleisurheilun Hippo-kisoissa.

Helsinki Cupissa pankki oli läsnä Love the Ball Centerissä, jossa lapset ja aikuiset saivat kokeilla vaikka virtuaalilaseja. Ne päässä sai torjua palloja maalivahdin kengissä. Lapsiparkki, kännykän latauspiste, lounge-alue ja Pohjola Terveyden pitämä ensiapupiste tarjosivat apua, lepopaikan ja tilaa hengähtämiselle kesken turnauksen.

Vastuullisuus on tärkeää pankille, ja se näkyi jälleen myös kaupunkifestivaali Flowssa. Ruokaan, sen tuotantoon, kierrätykseen ja päästöihin kiinnitettiin huomiota.

OP Helsinki erottui Flowssa visuaalisesti Loungellaan. Salla Ikosen toteuttama graffitti- tyylinen teos tähditti pankin tilaa. OP Loungessa festarikävijät saivat maksuttomia meikkauksia- ja kampauksia. OP Kevytyrittäjät antoivat niska- ja hartiahierontoja väsähtäneille juhlijoille.

Nuoret ja heidän vanhempansa OP tavoitti Tubeconissa Helsingin messukeskuksessa. Tubecon tuo vuosittain yhteen tubettajat ja heidän seuraajansa vauvasta vaariin.

Tunnelmakuvia kesän tapahtumista löydät OP Helsingin Facebook-sivuilta.