Sijoittamisen palvelut kulkevat siellä missä sinäkin
Lisää aiheesta
Lähes kaikki sijoitustoiminnot onnistuvat tänä päivänä mobiilisti. Lue, mitä kaikkea voit OPn asiakkaana hoitaa vaikka laiturinnokasta käsin.
OP Helsingin yksikönpäällikkö Olavi Kurolan mukaan kaikki sijoitustoimet hoituvat tänä päivänä mobiilisti OP-mobiilin ja op.fin kautta.
– OP-mobiilissa onnistuu lähes kaikki päivittäiset säästämisen ja sijoittamisen toiminnot: oman salkun seuraaminen, rahastomerkinnät ja muu rahasto- ja vakuutussalkkujen hallinta sekä osakekaupankäynti Helsingin ja Pohjoismaiden pörsseissä pelkällä sormenjäljellä. Op.fin kautta sijoittaja pääsee taas käsiksi laajempiin osakemarkkinoihin sekä esimerkiksi ETF-rahastoihin, Kurola kertoo.
Osakesijoittajalle OP-mobiilissa on saatavilla OPn osaketutkimuksen materiaalit, ajankohtaiset uutiset, kurssit ja pörssitiedotteet. Kurola vinkkaa OP-mobiiliin kiinnostavien yhtiöiden seurannan niin, että palvelusta tulee ilmoitus, kun yhtiön kurssi saavuttaa tietyn arvon tai kun kurssi muuttuu yli 3 %.
– Tämä ominaisuus mahdollistaa nopean reagoinnin. Huomaan itse, että kun seuraamistani yhtiöistä tulee push-ilmoitus puhelimeen, ei kursseja tarvitse itse seurata niin intensiivisesti, Kurola sanoo.
Private Online ja E-trader vaativammille sijoittajille
Vaativammille sijoittajille OPlta löytyy Private Online -varainhoitopalvelu, jossa varainhoito tapahtuu täysin verkkokanavissa. Palvelu on tarkoitettu asiakkaille, jotka haluavat yksilöllistä varainhoitoa ja laajemmat, kokonaisvaltaiset palvelut verkkoneuvottelun ja muiden sähköisten kanavien kautta.
Private Online -asiakkaille on oma E-trader-osakekaupankäynnin työkalu, jonka asiakas voi itse räätälöidä omiin tarpeisiinsa sopivaksi.
– E-trader on kaupankäyntialusta, josta asiakas voi kustomoida mieleisensä: palveluun voi esimerkiksi tehdä omat näkymät salkuille ja kiinnostaville markkinoille. Sen avulla asiakas voi myös tehdä useita toimeksiantoja samanaikaisesti ja määrittää nopeasti yhdeltä ruudulta, miltä tarjoustasoilta ostaa ja myy, Kurola kertoo.
Verkkoneuvottelulla pankkiasiat hoituvat vaikka kesämökiltä
Yhä useampi hoitaa nykyään pankkiasiansa verkkoneuvottelussa siellä, missä itselle sopii. Olavi Kurolan mukaan asiakkaat, jotka ovat kokeilleet verkkoneuvottelua, haluavat yleensä jatkossakin hoitaa asiansa sen kautta.
Verkkoneuvottelussa ollaan pankin tietoturvallisessa ympäristössä, jossa asiakas on turvallisesti tunnistettu.
– Enää ei juuri ole toimeksiantoa, jota ei sähköisesti voisi tehdä. Toimeksiannotkin voi nykyään kuitata verkkoneuvottelussa, Kurola kertoo.