Lappeen Marian kirkon ja tuliterän pankkitalon väliin jäävältä Marianaukiolta on vain muutama askel OP Etelä-Karjalan uuden pääkonttorin sisääntuloaulaan. Pääoven oikealla puolella on työtasoin varustettu odotustila kassa-asiakkaita varten. Muut henkilö- ja yritysasiakkaiden palvelut hoidetaan pankin ylemmissä kerroksissa. Niihin pääsee sekä hissillä että jalkaisin näköalaportaikkoa pitkin. Ylimmässä eli kuudennessa kerroksessa sijaitsevat kokoustilat ja pankin oma ravintola. Pääsisäänkäynnin vasemmalla puolella on kahvila, joka pankin tavoin on avoinna aamukahdeksasta iltakahdeksaan.

Aulan keskeltä nouseva portaikko johtaa avaraan asiakastilaan, joka on asiakkaiden ja pankin henkilökunnan kohtaamispaikka. Avoin tila on sisustettu erilaisin istuinryhmin. Kohtaamispaikassa asiakkaat saavat pankin asiakasmestareilta välittömästi apua kysymyksiinsä. Ajan varanneet asiakkaat puolestaan noudetaan kohtaamispaikasta neuvottelutiloihin. Myös OP-Kiinteistökeskuksella on palvelupiste kohtaamispaikassa.

Asiakasmestarit tavattavissa

Asiakkaiden joukkoon jalkautuneet asiakasmestarit ovat uudessa pankkitalossa korvanneet perinteisen infotiskin.

– Asiakasmestarit ottavat vastaan asiakkaita ja opastavat heitä. Kun talossa on langaton verkko ja työntekijöillä läppärit kainalossa, voidaan nopeat asiat, kuten pankkikortin tilaukset tai verkkopalvelutunnukset, hoitaa siltä seisomalta, kertoo henkilöasiakaspalveluista vastaava pankinjohtaja Ilona Iiskonmäki. Jos asiakkaalla on asiaa sekä pankki- että vakuutuspuolelle, voi asiakasmestari parhaassa tapauksessa hoitaa kaikki asiat kerralla kuntoon!

OP Etelä-Karjalan uuden pääkonttorin asiakastilat on toteutettu nykyisiä pankkipalvelutarpeita vastaavalla tavalla.

– Henkilökohtaista palvelua tarvitaan entistä enemmän muun muassa laina-asioissa sekä sijoitusten ja varallisuuden hoitoon liittyvissä kysymyksissä. Kassapalvelujen tarve on vähentynyt, Iiskonmäki sanoo.

Ajanvarausasiakkaille tarkoitettuja neuvottelutiloja on neljässä kerroksessa. Ne ovat välttämättömiä myös yksityisyyden suojan kannalta.

– Toivottavaa tietenkin olisi, että asiakkaat varaisivat ajan etukäteen. Silloin pystymme kokoamaan kaiken neuvottelussa tarvittavan tiedon ja materiaalin valmiiksi, Iiskonmäki muistuttaa.

Palvelut:

1. kerros: Henkilöasiakkaan päivittäis- ja vakuutuspalvelut ajanvarauksella ja vuoronumerolla, kassapalvelut, kahvila

1,5. kerros: Asiointi- ja odotusaula eli kohtaamispaikka, tapahtumapisteet, OP-Kiinteistökeskuksen piste

2. kerros: Henkilöasiakkaan lainat, lakipalvelut, Etelä-Karjalan OP-Kiinteistökeskus

3. kerros: Yrityspalvelut

4. kerros: Sijoituspalvelut

5. kerros: OP-Private varainhoitopalvelut

6. kerros: Kokoustilat

Uuden Lappeenrannan konttorin eri kerrosten esittelyvideot löytyvät viereisellä QR-koodilla tai YouTubesta haulla ”OP Etelä-Karjala”.