Varainhoitajaa viehättää asiakkaiden erilaisuus ja sijoitusmarkkinoiden 24/7-syke
Kiinnostus finanssimaailmaan ja pankkialan tarjoamat haasteet saivat Daniel Vistbackan hakeutumaan pankkialalle. Varainhoitajana hän nauttii työnsä monipuolisuudesta ja mahdollisuudesta auttaa asiakkaita kokonaisvaltaisesti.
Daniel Vistbackan työura OP Keski-Pohjanmaassa on kulkenut muutamassa vuodessa päivittäispalveluista sijoituspuolelle ja sieltä edelleen varainhoitajaksi OP Private -palveluihin. Itsensä kehittämisestä ja kouluttautumisesta kiinnostuneelle pankkiala tarjoaakin paljon mahdollisuuksia.
– Tällä alalla työskentely vaatii jatkuvaa itsensä kehittämistä ja kouluttautumista, jotta ammattitaito pysyy yllä ja kehittyy. Tulen itse suorittamaan lähiaikoina työn ohessa Private Banker -tutkinnon, jonka työnantaja mahdollistaa. Sijoituspalvelututkinto (APV1) ja sijoitusneuvojatutkinto (APV2) minulla luonnollisesti onkin jo tehtynä, kertoo Daniel.
– Varainhoitajan työ antaa paljon, sillä saan tavata eri elämänvaiheissa olevia asiakkaita. Kaikkien tausta on hieman erilainen ja se on rikkaus. Pidän myös sijoitusmarkkinoiden hektisyydestä ja 24/7-sykkeestä. Syy-seuraus-suhteet ovat hyvin kiinnostavia - kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Kokonaisvaltaisia kohtaamisia
Henkilökohtainen, asiakkaalle nimetty varainhoitaja toimii Private Banking -asiakkaan asiantuntija-apuna ja sijoituskonsulttina varallisuudenhoitoon liittyvissä asioissa. Lisäksi hän on myös yhteyshenkilönä esimerkiksi pankki-, vakuutus- tai lakipalveluihin liittyen. Asiakkaalle tarjotaan mahdollisimman kokonaisvaltaista palvelua. Tällainen tapa kohdata asiakas on Danielille mieluinen.
– OP Keski-Pohjanmaa on aluepankki ja hoidamme myös yhteistyöpankkiemme asiakkaita. Käydessäni muissa osuuspankeissa tietämykseni ja ymmärrykseni paikkakunnista lisääntyy, sillä henkilöasiakkaiden lisäksi asiakkaitamme ovat myös yritysasiakkaat. Pankeissa käydessäni tutuksi tulevat myös muiden osuuspankkien henkilökunta, joita en muuten tapaisi lainkaan.
Kannustan lämpimästi kaikkia, joita yksilöllinen varainhoito kiinnostaa, ottamaan yhteyttä omaan osuuspankkiin tai op.fi-sivun kautta asiakaspalveluun. Ensimmäisessä tapaamisessa selviää paljon tavastamme toimia.
– Räätälöimme palvelumme aina asiakkaan tarpeiden mukaisesti ja voimme tavata pankkikonttorilla tai yhtä hyvin puhelimessa tai verkkoneuvottelussa. Itse olen kaksikielinen ja mielellään käytän tapaamisissa asiakkaan omaa äidinkieltä, hymyilee Daniel.
Tunnustusta kansainväliseltä Euromoney-lehdeltä
Hiljattain Euromoney, yksi maailman arvostetuimmista pankki- ja vakuutusalan lehdistä, valitsi arvioinnissaan OP:n Suomen parhaaksi Private Banking -palveluiden tarjoajaksi. Tunnustus on osoitus siitä, että OP Ryhmä ja osuuspankit ovat tehneet oikeita asioita panostaessaan asiakaspalveluun, tuotevalikoimaan ja asiantuntijoiden ammattitaidon kehittämiseen.