Koska OP Pohjois-Savo on omistajiansa varten olemassa, on etujen oltava heille merkityksellisiä. Siksi omistaja-asiakkaat kutsuttiin omistaja-asiakasyhteisöön keskustelemaan tämän hetkisistä eduista, niiden viestimisestä ja miten paikallisia etuja tulisi kehittää. Omistaja-asiakasyhteisön jäseniä pyydettiin tutustumaan tällä hetkellä voimassa oleviin etuihin op.fi/pohjois-savo sivulla tai Pivo-mobiilisovelluksessa. Etuja on kesän aikana esimerkiksi ravitapahtumiin, jalkapallo- ja pesäpallotapahtumiin sekä kesäteatteriin. Lisäksi yritykset yhteistyössä tarjoavat paikallisia ja valtakunnallisia etuja omistaja-asiakkaille.

Hieman yli 60% vastanneista on huomannut, että OP Pohjois-Savo tarjoaa omistaja-asiakkaille yhteistyökumppanietuja, mutta kolme neljäsosaa vastanneista ei ole koskaan hyödyntänyt niitä. Lähes kaikki (98%) vastaajista kuitenkin toivovat, että omistaja-asiakkaille etuja on jatkossakin tarjolla. Pankki- ja vakuutuspalveluetujen lisäksi eniten kiinnostavat edut musiikkikonserttiin, teatteriin, urheilutapahtumiin, lomamatkaan ja hotelliyöpymiseen, ravintolaan tai kahvilaan.

OP Ryhmä tarjoaa monialaisena palveluyrityksenä finanssipalveluiden lisäksi myös terveyden ja hyvinvoinnin palveluita sekä liikkumisen palveluita, joten omistaja-asiakkaan etu Pohjola Terveyden palveluista tai etu OPn yhteiskäyttöautoihin herätti myös kiinnostusta.

Tietoa eduista vastaajat mieluiten seuraisivat omassa verkkopankissa ja op.fi/pohjois-savo sivulta. Usean vastaajan edut tavoittaisivat parhaiten sähköpostilla. Eduista kiinnostuneen omistaja-asiakkaan kannattaa huolehtia siitä, että op.fi -verkkopalvelussa on antanut suostumuksen viestintään sähköpostilla. Tämä onnistuu oman profiilin suostumukset päivittämällä. Tällä hetkellä eduista pysyy parhaiten kartalla seuraamalla OP Pohjois-Savon Facebook-sivuja ja Pivoa.

Kesän edut löytyvät nyt Pivosta ja op.fi/pohjois-savo sivulta. Syksyiset edut julkaisemme syyskuussa ja niitä päättäessämme otamme huomioon yhteisön keskustelun. Eräs omistaja-asiakas kommentoi paikallisista omistaja-asiakkaan eduista seuraavasti: ’Mukavaa, että etuja tarjotaan. Näiden kautta pankki verkottuu toiminta-alueeseensa yhä vuorovaikutteisemmin.’ Parhaimmillaan paikalliset edut varmasti tuovat omistaja-asiakkaille taloudellisen edun lisäksi myös uusia kokemuksia tai elämyksiä, sekä näkyvyyttä paikalliselle yritystoiminnalle. Siinä on yhteistyön voima.

Kirjoittaja: Leila Väyrynen

kumppanipäällikkö

OP Pohjois-Savo

Omistaja-asiakasyhteisö on digitaalinen vaikuttamiskanava, jossa pääset osallistumaan OP Pohjois-Savon toimintaan vaivattomasti. Lue lisää ja tule mukaan uusi.op.fi/yhteiso. Syksyllä yhteisössä keskustellaan pankin tekemistä lahjoituksista.