Pankin kassa- ja neuvontapalveluiden aukioloaikoja uudistettiin marraskuun alussa. Neuvontapalvelut ovat avoinna Kuopiossa ma-pe 9.30-16.30, Iisalmessa ja Varkaudessa ma-ti 9.30-15.00, Suonenjoella ti-ke 9.30-15.00 sekä Leppävirralla ja Nilsiässä to-pe 9.30-15.00.

Olen leikkimielisesti joskus tuumannut, että meillä hoidetaan asioita papiljotista perämoottoriin, naurahtaa asiakasneuvoja Katja Kempf Varkauden konttorilta.

-Neuvontapalveluun on tullut asiakkaita eniten verkkopalveluun, OP-mobiilin, kortteihin, tunnistautumiseen sekä kuolinpesien asiakirjoihin liittyvissä asioissa. Myös ajanvarauksia tehdään paljon, Katja Kempf jatkaa.

Myyntijohtaja Satu Martikainen kannustaa hyödyntämään koko palveluajan. Usein iltapäivisin palveluun pääsee heti ilman jonottamista.

-Asiakkaat ovat omaksuneet uudet palveluajat nopeasti ja olemme saaneet positiivista palautetta etenkin siitä, että palvelut ovat nyt saatavilla myös iltapäivisin. Näin myös palvelun ruuhkautuminen on vähentynyt.

Katja Kempf yhtyy Martikaisen ajatuksiin.

-Yhä useampi on hoksannut, että meidät löytää täältä konttorista ajanvarauksella koko viikon ajan ja kynnys ajanvarauksen tekemiseen on mielestäni madaltunut. Ajanvarauksella pystymme palvelemaan maanantaista perjantaihin lähes kaikissa päivittäisissä pankkiasioissa paitsi käteisen nostoon liittyvissä asioissa. Ja asiakas pääsee hoitamaan asiaansa ilman odottamista tai jonottamista.

Palveluaikojen uudistaminen tuo aina toki myös negatiivistakin palautetta.

-Näissä tilanteissa on hyvä mahdollisuus opastaa asiakasta miten juuri hänen pankkiasiointinsa hoituisi kätevämmin, ja lähes aina ratkaisu löytyy, Kempf jatkaa.

Moniin kysymyksiin asiakas saa vastauksen kätevästi op.fi-verkkopalvelussa, jonne on koottu muun muassa useimmin kysyttyjen kysymysten -listoja. Monet asiat hoituvat myös soittamalla OP:n puhelinpalveluun 0100 0500. Sieltä voi kysyä neuvoa niin päivittäisissä kuin laina- tai säästämisenasioissa sekä tehdä ajanvarauksen.

Asiakaskohtaamiset ovat neuvontapalvelussa työskentelyn suola ja päivittäinen ilon aihe. Sekä neuvonta- että kassapalveluissa vastaan tulevien asioiden kirjo on suuri.

-Jokaisen asiakkaan asia on erilainen, ja juuri se tuo väriä päivään. Omaa osaamista pääsee käyttämään laajasti sekä välillä haastamaan itseään ja oppimaan uutta. Lisäksi meillä on mahtava työporukka, jonka kanssa töiden teko sujuu mutkattomasti.

Mitkä asiat tällä hetkellä asiakkaita eniten askarruttavat? Millaisissa asioissa tullaan kysymään neuvoa?

-Maailman tilanne on herättänyt paljon huolia. Asiakkaita askarruttavat kysymykset omasta hyvinvoinnista ja turvallisuudesta sekä yleisesti toimeentulosta. Tänä aikana on tehty normaalia enemmän tilinkäyttöoikeuksiin sekä edunvalvontavaltuutukseen liittyviä asioita. Nämä tulisikin jokaisen laittaa kuntoon ikään ja terveydentilaan katsomatta. Meillä jokaisella olisi hyvä olla valmiiksi mietittynä ja valittuna henkilö, jonka haluaa hoitavan omia raha-asioita sitten, jos itse ei pysty niitä hoitamaan.

Neuvontapalveluissa voi hoitaa nopeita asioita sekä kysyä neuvoa ja opastusta ilman ajanvarausta. Asiantuntijan luo joko konttoritapaamiseen tai puhelinneuvotteluun kannattaa varata aika heti, jos asia on yhtään laajempi.

-Asiantuntijan luona kannattaa tulla käymään mielestäni aina kun pankki- tai vakuutusasioissa herää kysymys, johon ei löydy vastausta helposti verkkopalvelusta tai kotoa asiakirjoista. Ongelmien ja mietteiden kanssa ei kannata jäädä yksin vaan ottaa rohkeasti yhteyttä, suosittelee Kempf.

Näitä asioita voit hoitaa Kuinka voin auttaa -neuvontapalvelussa kaikilla konttoreilla:

  • tili- ja korttiasiat
  • verkkopalvelutunnuksiin liittyvät asiat
  • ajanvaraukset asiantuntijoille ja sähköisten palveluiden opastamiseen
  • pankkineuvonta

Lue lisää: 

Asiantuntijamme palvelevat Sinua

Useimmin kysytyt kysymykset op.fissä

OP:n ja Pohjola Vakuutuksen yhteystiedot henkilöasiakkaille

Puheluiden hinnat

Siirry OP Pohjois-Savon verkkosivuille

Lue muita pohjoissavolaisia juttuja OP-Mediasta