OP Pohjois-Savon asiantuntijat siirtyivät liikkuvan konttorin kanssa Kuopion Technopoliksen Microkadun aulaan 16.–28.11.2016. Uuden ajan ketterä konttori herätti kiinnostusta: Technopoliksella liikkuu päivittäin yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoita sekä useiden eri alojen yrityksien työntekijöitä, joten pankin ja asiakkaiden kohtaamispaikkana se ajoi hienosti asiaansa. Näin konttorin asiantuntijapalvelut olivat nopeasti ja joustavasti lähempänä arkea ja aidosti läsnä siellä, missä asiakkaatkin.

Pankki kulkee taskussa mukana

Finanssitoimiala on murroksessa: digitalisaation ja pankkipalveluiden käytön muuttuessa entistä sähköisempään muotoon myös pankin toiminta kaipaa muutoksia. Konttoreissa asiointi on entistä harvinaisempaa ja yhä useammat asiakkaamme käyttävät jo verkkopankkia tai OP-mobiilia – silloinhan pankki on lähellä koneella tai mukana taskussa.

Toisinaan tarvitaan kuitenkin henkilökohtaista asiantuntijuutta, ja vaikka sen saa verkkoneuvottelun avulla kotisohvalleen, voi tottumattomalle olla helpompaa pyörähtää juttusille kasvokkain. Monet pankkipalvelusopimukset saa hyvinkin helposti tehtyä verkko- tai mobiilipankin kautta, mutta voi tuntua järkevältä varmistaa asiantuntijalta esimerkiksi millainen säästämisen tuote parhaiten sopii omiin tavoitteisiin tai millaisia rahoitusvaihto­ehtoja pankki tarjoaa uuden kulutustarpeen yllättäessä.

Liikkuvan OPn pankkipisteelle voi tällöin varata neuvotteluajan asiantuntijapalveluihin tai kysyä ohi kulkiessaan askarruttavista pankki- tai vakuutusasioista – helpommin, joustavammin ja nopeammin.

Apua digitaalisiin palveluihin ja sovelluksiin

OPn liikkuva piste ei ole pelkkä esittelypiste, vaan oikeasti toimiva konttori, jossa neuvottelut esimerkiksi rahoitus-, sijoitus-, vakuutus- ja yrityksen pankkipalveluista onnistuvat aamusta iltaan. Lisäksi liikkuvalla pisteellä lukuisat asiakkaat saivat apua esimerkiksi digitaalisten palveluiden käyttöönotossa ja sujuvammassa talouden hoidossa OP-mobiililla tai Pivo-mobiilisovelluksella.

Liikkuvan OPn konttoripisteen ajatus ei ole sulkea pankki- ja vakuutusasioita pieniin komeroihin, vaan antaa luontevat puitteet pankkiasioiden hoitamiseen arjen ympäristössä. OPn liikkuva piste saikin ansaitsemaansa kiinnostusta viime marraskuussa: liikkuvalla pisteellä asioineet kiittelivät kovasti sitä, että asiantuntijoita oli helppo ja nopea lähestyä. Myös palveluvalikoiman laajuus yllätti pisteellä asioineet, sillä samalla asiointikerralla pystyttiin hoitamaan esimerkiksi korttitilaukset, rahastosäästämisen aloittaminen ja vakuutuksien päivittäminen.

OPn liikkuva piste on jo jatkanut matkaansa Technopolikselta, mutta saattaa ilmestyä taas uuteen paikkaan myös Pohjois-Savossa – missä sinä haluaisit nähdä liikkuvan pisteen seuraavan kerran? Pankki voi olla yllättävänkin lähellä keskellä arkea.