Myös finanssiala on suuressa murroksessa. Mobiililaitteiden myötä edellytykset sähköisten palveluiden käyttöönotossa ovat asiakkailla erinomaiset. OPn sähköisten palveluiden suosio on kasvanut hyvin nopeasti. Esimerkiksi OP-mobiili on noussut asiakkaiden keskuudessa viidessä vuodessa suosituimmaksi palvelukanavaksi. Muutosta kiihdyttävät nopeasti kehittyvä teknologia älyratkaisuineen ja kiristyvä alan kansainvälistynyt kilpailu sekä näiden myötä asiakaskäyttäytymisen muutos. Kilpailukykynsä turvaamiseksi OP onkin satsaamassa lähivuosina kaksi miljardia euroa sähköisten palvelujen kehittämiseen. Sen myötä muutosten tahti ja uudistumisen haasteet kasvavat edelleen.

Muutokset ja siihen liittyvä uudistuminen on usein innostavaa, mutta se on myös haasteellista ja vaativaa. Yksilön hyvinvoinnin merkitys korostuu muutoksissa; riittävä liikunta ja lepo sekä monipuolisen ravinto ovat perusedellytyksiä jaksamiselle. OPn ja ihmisen perustehtävä eivät muutu murroksissakaan. OPn perustehtävä on ollut reilun vuosisadan edistää omistaja-asiakkaiden ja toimintaympäristön taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Ihmisen perustehtävä puolestaan on aina ollut pitää huolta omasta hyvinvoinnistaan. Siten hän voi tuottaa kykyjensä mukaan hyvää ympäröiville yhteisöilleen ja läheisilleen niin työssä kuin vapaa-ajalla. Pidän duunikuntoani yllä esimerkiksi hiihtämällä perheeni kanssa kotimaisemissani Tahkolla. Miten sinä?

Katso myös OPn #duunikunto-vinkit sosiaalisen median kanavistamme fyysisen kunnon kehittämiseen ja ylläpitämiseen.

Seppo Pääkkö

toimitusjohtaja

OP Pohjois-Savo