Asiakas halusi muuttaa kiireesti, ja tarvitsi häntä kiinnostavaa asuntoa varten rahoituksen. Tällöin OP Koti Pirkanmaan asuntoja välittävä myyntineuvottelija Anne-Mari Hakala soitti OP Tampereessa henkilöasiakkaiden rahoituksia myöntävälle asiakkuusasiantuntija Riina Frimanille. Friman oli asiakkaaseen yhteydessä saman päivän aikana, kartoitti asiakkaan tarpeet ja järjesteli rahoituksen asunnon ostoon. Yhteistyö oli saumatonta ja asiakas sai sekä rahoituksen että asunnon alle viikossa, mikä oli asiakkaalle positiivinen yllätys ja ainutlaatuinen kokemus.

Hakala ja Friman ovat OP Koti Pirkanmaasta ja OP Tampereesta toisilleen nimetty työpari, ja he tuntevat toisensa jo kolmentoista vuoden takaa. He ovat niin työkavereille kuin asiakkaille tuttu parivaljakko, joka palvelee asiakkaita kokonaisvaltaisesti yhteisvoimin. Asiakaskohtaamisissa he kartoittavat asiakkaan kaikki tarpeet ja ohjaavat asiakkaan tarvittaessa asioimaan myös pankki-, vakuutus- tai välityspalveluissa.

– Kun asiakas tupsahtaa konttorille hänen on mahdollista saada kauttamme kerralla kaikki palvelut: pankki- ja vakuutuspalvelut OP Tampereesta sekä asunnon OP Koti Pirkanmaasta. Uskon, että meidän palvelupakettimme näin kokonaisvaltaisena on ainutlaatuinen, Friman sanoo.

Asunnon hankinta on erityisen hyvä esimerkki tilanteesta, jolloin asiakas tarvitsee samanaikaisesti monia finanssi- ja välitysalan palveluita. Näiden palveluiden järjestyminen saman katon alta tuottaa asiakkaalle suuren ajallisen hyödyn, jonka mahdollistaa asiantuntijoiden tiivis yhteistyö.

– Monelle ensikertaa asuntoa ostavalle asiakkaalle on helpotus, kun he kuulevat, että työkaverini pankista voi olla heihin yhteydessä pankkiasioista, sanoo Hakala.

Yksi sujuvan tiedonkulun vahvuus on yhteisissä järjestelmissä. Tämä näkyy myös asiakkaalle siten, että sekä välittäjät että rahoitusammattilaiset osaavat neuvoa käyttämään asiointiin liittyviä palveluita, kuten Ostajapalvelua, joka ilmoittaa uusista myyntiin tulevista kohteista. Omistaja-asiakkaalle palveluiden valitseminen saman katon alta on myös rahallinen etu, sillä OP-bonuksia voi käyttää esimerkiksi myös välityspalveluiden maksamisessa.

Riina Friman (vas.) ja Anne-Mari Hakala tuntevat toisensa jo kolmentoista vuoden takaa. 

Paikalliset asiantuntijat mukana tärkeimmässä elämänmuutoksessasi 

OP Koti Pirkanmaan välittäjät, OP Tampereen rahoitusammattilaiset ja Pohjola Vakuutuksen asiantuntijat pitävät toisensa ajan tasalla markkinatilanteesta ja muista Tampereen seudun ajankohtaisista asioista säännöllisten yhteisten palavereiden avulla. Tiedon kulkiessa saumattomasi talon sisällä, myös asiakkaan asiointi siirtyy asiakkaan tarpeiden mukaisesti sujuvasti asiantuntijalta toiselle.

Asuntokaupat eivät ole vuosittaisia kauppoja, vaan liittyvät yleensä asiakkaan suurimman varallisuuden hankintaan tai myyntiin.  Nämä kaupat edustavat asiakkaalle usein tärkeää elämänmuutosta, joten sulava palvelu on ensiarvoisen tärkeää.

– Olen kiitollinen siitä, että saan olla mukana asiakkaan isossa elämänmuutoksessa, sillä se on minulle kunniatehtävä, sanoo Hakala.

OP Tampereen ja OP Koti Pirkanmaan asiantuntijat tuntevat Tampereen seudun alueet kuin omat taskunsa ja ovat tavattavissa siellä missä asiakkaatkin ovat. Kiinteistönvälittäjät ovat jatkossa läsnä myös Hämeenkadun toimipisteen aulassa viikon jokaisena arkipäivänä sekä Nokian konttorilla maanantaisin, ja heidän kanssaan pääsee juttelemaan ilman ajanvarausta kassapalveluiden aukioloaikojen mukaisesti.

– Mahdolliset asuntokauppahaaveet voi laittaa välittömästi aluilleen samalla kun piipahtaa pankissa, Friman naurahtaa.

**

Toteuta asuntounelmasi! Täytä lainahakemus verkossa ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian

Oletko myymässä asuntoa Tampereen seudulla? Tutustu OP Koti Pirkanmaan palveluihin ja välittäjiin