OPn omistaja-asiakkaille ja yritysasiakkaille suunnattu verkkojulkaisu op.media voitti kultaa kansainvälisessä The International Corporate Media Award (ICMA) -kilpailussa. Maaliskuussa 2017 lanseerattu, OPn sisältöstudion ja A-lehtien yhdessä konseptoima op.media palkittiin ICMA:n sarjassa ’Customer Magazines BtoC Online’.

– Olemme tehneet tänä vuonna ison työn tuodessamme digitaalisen ajan nopeuden, vuorovaikutteisuuden ja asiakaslähtöisyyden päivittäiseen työhömme sisältöjen parissa. Olen todella iloinen, että työmme on tuottanut tulosta ja saavuttanut kansainvälistä tunnustusta. Kehitämme edelleen op.median konseptia ja testaamme erilaisia tapoja olla relevantti asiakkaillemme, sanoo OPn sisältöstudion johtaja Lotta Ala-Kulju.

Saksalaisen The International Editorial-design & Research Forumin järjestämään kilpailuun osallistui tänä vuonna 376 julkaisua 20 maasta. Eurooppalaisten kustantajien lisäksi kilpailuun osallistui töitä mm. Singaporesta, Brasili-asta, Intiasta, Australiasta, Yhdysvalloista ja Venäjältä.

Op.media julkaisee digitaaliselle yleisölle artikkeleita, videoita ja blogeja. Mediaa tehdään ensisijaisesti OPn 1,6 miljoonalle omistaja-asiakkaalle sekä yritysasiakkaille. Kaiken työn pohjana toimii OPn liiketoimintastrategiaan tukeutuva sisältökonsepti, jossa kattoideana on edistää suomalaisten hyvinvointia.

OP on tehnyt erilaisia sisältöjä asiakkailleen jo vuosikymmenien ajan, mutta julkaisutavat ja tahti ovat muuttuneet. Uuden op.median kehittämisen taustalla vaikuttaa suomalaisten mediankulutuksen muutos. Sisältöjä kulutetaan enenevissä määrin digitaalisissa kanavissa. Tämä edellyttää syvää asiakasymmärrystä, reagointinopeutta sisällöntuotannossa ja datan sekä analytiikan systemaattista käyttöä.

Lue lisää op.median kehittämisestä täältä.