Pankkimme on uudistumisen matkalla. Asiakaskäyttäytymisen muutos, digitaalinen murros ja kilpailun vapautuminen tulee ravistelemaan toimialaa aikaisempia muutoksia voimakkaammin ja nopeammin. Samalla kun digitalisaatio rapauttaa nykyistä perinteistä pankkitoimintaa, se tarjoaa myös huikeita mahdollisuuksia. Uudistumalla perinteiset organisaatiot voivat parantaa asiakaskokemusta, synnyttää uutta liiketoimintaa ja tehostaa nykyisiä prosesseja. Mahdollisuuksiin on tartuttu: OP on matkalla finanssitoimijasta monialaiseksi palveluyritykseksi. Vahva finanssiosaaminen säilyy toiminnan keskiössä, mutta sen rinnalle on noussut uusia liiketoiminta-alueita. Pohjois-Savossa OP Ryhmän konkreettinen avaus terveys- ja hyvinvointipalveluiden saralle rakentuu kovaa vauhtia: Pohjola Sairaala avaa ovensa elokuussa Kuopiossa.

OPssa ajattelemme, että kun uudistumme omasta halustamme emmekä vasta pakon edessä, muutos on aina mahdollisuus. Vahvan taloudellisen pohjamme ansiosta voimme käyttää riittävästi resursseja siihen, että uudistukset palvelevat asiakkaiden aitoja tarpeita ja tuottavat ylivertaista asiakaskokemusta. Vahva taloudellinen pohjamme varmistaa senkin, että toimialan muutoksista huolimatta olemme asiakkaillemme luotettava talouden kumppani myös jatkossa. OP uudistuu, mutta arvomme pysyvät: uudistumalla riittävän ajoissa huolehdimme siitä, että voimme toteuttaa muutokset arvojemme mukaisesti ihmisläheisesti, vastuullisesti ja yhdessä menestyen.

Seppo Pääkkö

toimitusjohtaja

Twitter: @seppo_paakko