OP Ryhmän tuoreimpiin aluevaltauksiin kuuluva terveyden ja hyvinvoinnin palveluala tahkoo uskomattoman hienoja tuloksia asiakaskokemuksessaan. Pian Pohjola Terveyden nimeä kantavat sairaalat ja lääkärikeskukset levittäytyvät hiljalleen koko maan laajuiseksi verkostoksi, joka tarjoaa tasokasta terveydenhoitoa ja ylivertaista palvelukokemusta.

Ensimmäinen Pohjola Sairaala avautui vuonna 2013 Helsingissä, keskittyen tuolloin ortopediseen toimintaan. Nyt Pohjola Sairaala löytyy Helsingin lisäksi myös Tampereelta, Oulusta, Kuopiosta ja myöhemmin tänä keväänä myös Turusta. Syksyllä avautuvat myös ensimmäiset lääkärikeskukset Lappeenrantaan ja Poriin!

OP Vakuutuksen kanssa soljuvassa yhteistyössä Pohjola Sairaalassa asioidessa myös korvausasiat hoituvat lääkärikäynnin yhteydessä mutkattomasti. Lisätietoa Pohjola Sairaalasta voit lukea osoitteesta www.pohjolasairaala.fi.

Täyden kympin kokemuksesta keskustelin myös Pohjola Sairaalan potilaana vierailleen Miljan kanssa. Hän halusi jakaa oman kokemuksena myös muiden tietoisuuteen lämpimien suositusten saattelemana. Milja on 26 vuotias osuuspankkilainen ja työskentelee OP Helsingissä.

Milja, 26 - OP Helsinki, Vallila

Miljan tarina alkoi helmikuussa 2016, kun muuttokuormaa kantaessaan hän liukastui ja hänen oikea kätensä jäi kuorman alle. Käsi murtui ja vaati luonnollisesti akuuttia hoitoa. Tuolloin Pohjola Sairaala kulki vielä nimellä Omasairaala.

– Kyllä siinä tapaturmapäivystys tuli tutuksi. Hirveän kivun kanssa lähdettiin autolla kohti Omasairaalaa. Vastaanotolle ja käsikirurgin juttusille pääsi saman tien! Leikkaus sovittiin seuraavalle päivälle, kertoo Milja.

Toipumiseen oli valittavissa kaksi erilaista keinoa. Joko hurjan pitkä sairasloma kipsi kädessä, tai leikkaus, jossa käden luihin liitettäisiin leikkauksessa metallilevyt molemmin puolin kyynärvartta tukemaan oikein luutumista. Milja valitsi jälkimmäisen ja vietti sairaslomaa vain kaksi ja puoli viikkoa.

– Kyseinen leikkaus oli elämäni ensimmäinen. Oli se toki hieman pelottavaa, mutta henkilökunta teki tilanteesta rauhallisen ja oloni helpottui sen myötä. Tuntui, että joka tilanteessa joku huolehti siitä, että kaikki sujuu varmasti odotusten mukaan. Toki oikeakätisen arki ei taas ollut mitenkään helppoa. Hammaspesu vasemmalla kädellä oli yksi matkan varrella selätetty koettelemus, Milja kertoo.

Kahden vuoden kuluttua, helmikuussa 2018 Milja päätti mennä poistattamaan käteen asetetut metallilevyt. Kaikilta niitä ei poisteta, mutta Miljalle ne olivat aiheuttaneet jonkun verran kipuiluja kädessä. Ennen leikkausta Milja ilahtui saamastaan soitosta, jossa käytiin läpi tarkkaan mitä seuraavan päivän toimenpideaikataulu sisälsi ja hänelle annettiin käytännön vinkkejä leikkaukseen valmistautumiseen.

– Tapasin ennen leikkausta kirurgin sekä anestesialääkärin odotushuoneessa. Leikkaussalissa minulle esittäytyivät myös kaikki hoitajat. Pohjola Sairaalassa sain ennen toimenpidettä vielä menusta valita erilaisista vaihtoehdoista mitä haluaisin syödä, kun heräilen leikkauksen jälkeen heräämössä. Molemmilla kerroilla palvelu oli nopeaa, hyväntuulista ja ystävällistä. Operaation hinnasta minulla ei ole mitään tietoa. Laskua en edes nähnyt, sillä sairaala ja vakuutusyhtiö hoitivat asian keskenään, jotta itse voi keskittyä vain paranemiseen. Milja kertoo vaikuttuneena saamastaan hyvästä palvelusta.

Heräämössä olo oli hutera, mutta neuvoja ja apuja oli koko ajan saatavilla.

– Kyselin luultavasti samoja asioita tokkurassa monta kertaa, mutta kukaan ei hermostunut minuun. Siellä levätessäni minulle jo pian kiikutettiin etukäteen tilaamani ruoat sekä tabletti, jolla pystyin katselemaan Netflixiä.

– Jälkikäteen sain itse maksamistani särkylääkkeistä täytettyä korvaushakemuksen helposti OP-mobiilissa ja rahat näkyivät tililläni jo seuraavana päivänä. Digitaalisuus oli läsnä myös prosessin eri vaiheissa, kuten sähköisesti täytettävässä terveysselvityksessä. Pohjola Sairaalassa yleinen käytäntö esimerkiksi työterveyspalveluissa, on ilmoittautumisen hoitaminen tekstiviestiin vastaamalla. Kaikki sujui täysin mutkattomasti! Milja kertoo kokemuksestaan ja lisää vielä olleensa otettu jälkihoitosoitosta, jossa Pohjola Sairaalasta oli soitettu ja kyselty kuulumisia ja arjen sujumista leikkauksen jälkeen.

Yleisesti ottaen kokemus oli täyden kympin arvoinen.

– Eritoten haluan painottaa henkilökunnan rentoa ja ihmisläheistä asennetta. Hyvä yhteishenki näkyi ja tuntui myös potilaalle. Lisäksi tuntui koko ajan siltä, että henkilökunta huomioi kaikki tarpeeni ja heillä oli minulle aina aikaa. Sellaisesta tulee tärkeä olo, kun otetaan vastaan ihmisenä ja yksilönä! Milja sanoo.

Vaikka tapaturma itsessään oli tapauksena harmillinen, jää kokonaisuutena Miljan kertomuksesta vaikuttava ja positiivinen fiilis. Asiakaskokemuksen merkitys on valtava toimialasta riippumatta, mutta korostuu varsinkin silloin, kun kyseessä on ikävämpi asia.

Jos sinulla on hyvä muisto tai mieltä lämmittävä tarina Pohjola Sairaalasta ja haluat jakaa sen kanssamme, niin osallistu keskusteluun kommentoimalla op.mediassa tai somessa!