Arjen asiantuntijat -juttusarja: asiakkuusasiantuntija Kaija Lappi
Lisää aiheesta
Esittelemme "Arjen asiantuntijat" -juttusarjassa Pohjois-Savon alueella työskenteleviä OP Ryhmän asiantuntijoita OP Pohjois-Savosta, Pohjola Vakuutuksesta, OP Kodista ja Pohjola Sairaalasta. Kerromme asiantuntijoiden työstä, työn merkityksestä heille sekä annamme vinkkejä arkeen.
OP Pohjois-Savon asiakkuusasiantuntija Kaija Lappi
Missä konttorissa / yksikössä työskentelet?
− Työskentelen OP Pohjois-Savon Varkauden konttorissa henkilöasiakkaiden säästämisen ja sijoittamisen parissa.
Kerro lyhyesti työstäsi, mitä työtehtäviisi kuuluu?
− Työtehtäviini kuuluvat säästämisen ja sijoittamisen palvelut eli sijoitusneuvonta, säästö- ja sijoitussuunnitelmien tekeminen sekä sijoitusten toimeksiannot. Lisäksi työtehtäviini kuuluvat päivittäispalvelut ja asiakkuuden siirrot Osuuspankkiin. Haluan tarjota jokaiselle asiakkaalle heidän elämäntilanteeseen sopivan kokonaisratkaisun ja kertoa heille keskittämiseduista.
Miten kauan olet ollut töissä OP Pohjois-Savossa / OP Ryhmässä ja millaisissa tehtävissä olet työskennellyt?
− Olen työskennellyt OP Ryhmässä noin 18 vuotta ja pankkialalla yhteensä yli 30 vuotta. Olen vuosien varrella tehnyt pankkiin liittyviä erilaisia tehtäviä. Urani olen aloittanut 1980-luvulla kassa- ja päivittäispalveluista. Säästämisen asiat ovat olleet aina lempilapseni ja niiden parissa olen työskennellyt viimeiset 15 vuotta.
Mitä pidät työssäsi tärkeänä?
− Tärkeää on kertoa, että jokaisella on mahdollisuus vaurastua. Alkuun pääsee pienelläkin summalla - tärkeintä on tehdä päätös säästämisen aloittamisesta. Myös yllättäviin menoihin on hyvä varautua etukäteen, ne kun harvemmin kysyvät sopivaa aikaa tai rahatilannetta. Lapselle säästäminen on arvokas lahja tulevaisuuden varalle. Sopiva säästö- / sijoitusvaihtoehto löytyy jokaiselle. Päivittäisessä työssäni iso merkitys on hyvällä työpaikalla, työkavereilla ja yhteishengellä.
Mitä asiakaspalaute sinulle merkitsee?
− Kaikki saadut palautteet ovat tervetulleita. Myös rakentava palaute on tärkeää, sillä aina voi kehittyä.
Mikä on mieleenpainuvin asiakaspalaute, jonka olet saanut?
− Paras asiakaspalaute on silloin, kun asiakas kiittää hyvästä ja luotettavasta palvelusta. Tärkeää on myös, kun asiakas voi suositella saamaansa palvelua toisille hyvän kohtaamisen perusteella. Ylivertainen asiakaskokemus on silloin, kun asiakas kertoo saavansa neuvottelusta enemmän kuin mitä odotti.
Arjen asiantuntijan vinkki arkeen?
− Pidetään hyvää huolta itsestä ja läheisistä. Ulkoilu, luonto ja liikunta ovat itselleni tärkeitä asioita ja ne auttavat jaksamaan arjessa.
Tässä kaksi tärkeää pankkivinkkiä:
Ota käyttöön säästölipas > kun maksat kaupassa kortilla ostokset, jokaisesta korttimaksusta siirtyy sovittu euromäärä säästölippaaseen. On kätevää, kun voi säästää samalla ja säästöön kertyy useampi kymppi ihan huomaamatta.
Säännöllinen säästäminen > säästämällä esimerkiksi rahastoon joka kuukausi, olet koko ajan lähempänä mahdollista tavoitettasi. Rahastosäästämisen aloittaminen on helppoa – voit tehdä sen helposti ja nopeasti myös omassa verkkopalvelussasi. Sovittu säästösumma veloitetaan automaattisesti tililtäsi ja sijoitetaan valittuun rahastoon.
Arjen asiantuntijat esittäytyvät vuoden 2020 aikana
Pohjois-Savon alueella OP Ryhmässä työskentelevien arjen asiantuntijoiden juttusarja jatkuu vuoden 2020 ajan. Kerromme erilaisissa työtehtävissä olevien henkilöiden tarinoita ja jaamme asiantuntijoiden vinkkejä niin arkeen kuin työelämään liittyen.
Arjen asiantuntijat -juttusarja: asiakkuusasiantuntija Santtu Vartiainen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: hoivamestari ja urheilukoordinaattori Jarmo Vlasov
Arjen asiantuntijat -juttusarja: asiakkuuspäällikkö Heikki Avikainen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: myynti- ja asiakkuuspäälikkö Katja Kilpeläinen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: palveluneuvoja Emilia Hänninen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: myynti- ja asiakkuuspäällikkö Ida Arppe
Arjen asiantuntijat -juttusarja: asiakkuusasiantuntija Lauri Mehtonen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: vakuutusasiamies Eero Vepsäläinen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: myyntineuvottelija Justus Malinen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: asiakkuusasiantuntija Susanna Laukkanen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: senior varainhoitaja Heli Hyvönen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: myynti- ja asiakkuuspäällikkö Hanna Happonen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: asiakkuuspäällikkö Minna Toitturi
Arjen asiantuntijat -juttusarja: vakuutusasiamies Kati Tiihonen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: ortopedi Janne Sahlman
Arjen asiantuntijat -juttusarja: kiinteistönvälittäjä Teija Mäkinen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: asiakkuusneuvoja Riina Hänninen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: vakuutusasiamies Juuso Mikkonen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: vuokravälittäjä Mariia Ikonen
Arjen asiantuntijat -juttusarja: toimitusjohtaja Seppo Pääkkö
OP Pohjois-Savon omistaja-asiakasedut
Tutustu muihin pohjoissavolaisiin juttuihin OP Mediassa
Jenni Tikka
markkinointiasiantuntija
OP Pohjois-Savo